Schmidt Mária embere szerint a túl sok kritika akadályozza a járvány elleni harcot

  • narancs.hu-MTI
  • 2020. május 16.

Fekete Lyuk

Mintha a felhatalmazási törvény révén Orbán Viktornak nem lenne teljhatalma. S hogyan teszi ezt az ellenzék? Azzal, hogy "mértéktelenül" kritizál!

Lassan meszokottá válik, hogy a Fidesz a parlamenti kétharmad, a járvány elleni fellépésben a kormánynak teljhatalmat biztosító felhatalmazási törvény ellenére az ellenzéket, elsősorban a főpolgármestert hibáztatja mindenért. Vagy ahogy Karácsony Gergely fogalmazott pár napja: mindenért is.

Most a Schmidt Mária által irányított XXI. Század Intézet "elemzője" állt elő az állami médiában egy újabb elmélettel, amiben ezt az ellentmondást (teljhatalmú kormány vs. az egyre több korlátozást a nyakába kapó, megosztott, alacsony népszerűségű ellenzék) próbálta feloldani. Minden mondata gyöngyszem.

"Az ellenzéki politikusok folyamatosan akadályozták a koronavírus-járvány idején a kormány tevékenységét" - mondta Deák Dániel, a XXI. Század Intézet vezető elemzője szombat reggel az M1 aktuális csatornán.

Hogyan teszik ezt? "Mértéktelenül" kritizálták a kormányzati intézkedéseket, ráadásul "az ezekbe vetett társadalmi bizalmat is rombolták".

"Kijelenthető, hogy Európában példa nélküli ez az ellenzéki magatartás, s ennek nagyon súlyos következményei lettek, hiszen látjuk, hogy ebben a nemzeti összefogást igénylő időszakban is a politikai viták uralták a politikai párbeszédet".

Ráadásul Orbán Viktor miniszterelnök már bejelentette, hogy május végén visszaadják ezt a felhatalmazást. Deák Dániel szerint az ellenzék támogatottsága - emiatt a hozzáállás miatt - jelentősen csökkent. (Hogy az utóbbi mondata sem igaz, sőt, még a kormánypárti intézet is enyhe növekedést mért májusban, itt olvashat részletesen.)

Figyelmébe ajánljuk

Női dzseki trendek, amelyeket érdemes figyelni idén ősszel és télen

  • Támogatott tartalom

Az őszi-téli szezon mindig a kabátok és dzsekik időszaka: ezek a darabok nemcsak a melegedről gondoskodnak, hanem meghatározzák az egész öltözéked stílusát is. Idén a klasszikus megoldások mellett számos új irányzat is teret nyer, amelyek egyszerre praktikusak és divatosak. Nézzük, milyen trendek hódítanak a női dzsekik világában a következő hónapokban!

„Elérve a tehéncsorda által hagyott sárnyomokat balra fordulunk” – ilyen egy hétvégi túra Székelyudvarhely környékén

Két napot teljesítettünk a Via Transilvanica székelyföldi szakaszából, Farkaslakáról Székelyudvarhelyre, onnan pedig Homoródszentmártonig gyalogoltunk. Felmásztunk Jézus fejébe, pásztorkutyákkal barátkoztunk, és még egy szüreti felvonulásba is belecsöppentünk. A közel 50 kilométeres út során más túrázókkal alig, medvékkel viszont szerencsére egyáltalán nem találkoztunk.

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.