Semjén Zsolt: „Mindannyiunk őseinek a 99,9 százaléka vadászott”

  • narancs.hu
  • 2021. október 11.

Fekete Lyuk

 Szerinte nem az szorul magyarázatra, hogy valaki miért horgászik vagy vadászik, hanem hogy miért tagadja meg az őseit.

Semjén Zsolt szerint a Vadászati Világkiállítás a természet rendjének a tisztelete, „a normalitásnak a diadala”.

Mint mondta,

mindannyiunk őseinek a 99,9 százaléka vadászott, és, ha a mi őseink nem lettek volna sikeres vadászok, nem ülnénk itt”  

– majd hozzátette: a vadászszenvedély antropológiai örökségünk, és nem az szorul magyarázatra, hogy valaki miért horgászik vagy vadászik, hanem hogy miért tagadja meg az őseit, „és előítéletes módon miért viszonyul gyűlölettel a vadászat és a vadászok iránt”. Pedig csak akkor van fenntartható agrárgazdálkodás, ha van vadászat – fejtette ki álláspontját Semjén Zsolt a Bayer Showban vasárnap este.

A miniszterelnök-helyettes arról is értekezett, hogy szerinte nagyon érdekes és tanulságos, hogy a „zöld politikai irányzatok” az állatok, növények, ásványok tekintetében a természet rendjére hivatkoznak. De az ember és a társadalom tekintetében „a legtermészetellenesebb aberrációkat propagálják”.

A műsorban Semjén azt is elmondta, a világkiállításon már messze elhagyták az 1 milliós nézőszámot, pénteken és szombaton is a Hungexpon több mint 55 ezer látogató volt. Ez a Hungexpo befogadásának végső határa, még a szakadó esőben is 30 ezren voltak - tette hozzá. Semjén Zsolt úgy fogalmazott, hogy a XXI. század Magyarországán még csak hasonló nagyságú rendezvény sem volt. „A nép ezt eldöntötte” – jelentette ki a miniszterelnök-helyettes.

A Vadászkiállításra mi is ellátogattunk, Krusovszky Dénes beszámolóját itt találják:

 

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.