Semjén Zsolt: „Mindannyiunk őseinek a 99,9 százaléka vadászott”

  • narancs.hu
  • 2021. október 11.

Fekete Lyuk

 Szerinte nem az szorul magyarázatra, hogy valaki miért horgászik vagy vadászik, hanem hogy miért tagadja meg az őseit.

Semjén Zsolt szerint a Vadászati Világkiállítás a természet rendjének a tisztelete, „a normalitásnak a diadala”.

Mint mondta,

mindannyiunk őseinek a 99,9 százaléka vadászott, és, ha a mi őseink nem lettek volna sikeres vadászok, nem ülnénk itt”  

– majd hozzátette: a vadászszenvedély antropológiai örökségünk, és nem az szorul magyarázatra, hogy valaki miért horgászik vagy vadászik, hanem hogy miért tagadja meg az őseit, „és előítéletes módon miért viszonyul gyűlölettel a vadászat és a vadászok iránt”. Pedig csak akkor van fenntartható agrárgazdálkodás, ha van vadászat – fejtette ki álláspontját Semjén Zsolt a Bayer Showban vasárnap este.

A miniszterelnök-helyettes arról is értekezett, hogy szerinte nagyon érdekes és tanulságos, hogy a „zöld politikai irányzatok” az állatok, növények, ásványok tekintetében a természet rendjére hivatkoznak. De az ember és a társadalom tekintetében „a legtermészetellenesebb aberrációkat propagálják”.

A műsorban Semjén azt is elmondta, a világkiállításon már messze elhagyták az 1 milliós nézőszámot, pénteken és szombaton is a Hungexpon több mint 55 ezer látogató volt. Ez a Hungexpo befogadásának végső határa, még a szakadó esőben is 30 ezren voltak - tette hozzá. Semjén Zsolt úgy fogalmazott, hogy a XXI. század Magyarországán még csak hasonló nagyságú rendezvény sem volt. „A nép ezt eldöntötte” – jelentette ki a miniszterelnök-helyettes.

A Vadászkiállításra mi is ellátogattunk, Krusovszky Dénes beszámolóját itt találják:

 

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.