Film

A csajom barátnője

  • Kozár Alexandra
  • 2015. szeptember 27.

Film

A Jules és Jim óta tudjuk, a franciák verhetetlenek a szerelmi háromszögek filmrevitelében. Színrevitelükben se kutyák, itt van például mindjárt Feydeau, bár nála már inkább négy-öt vagy hatszögekről kell beszélni, ha nem egyenesen oktaéderről.

A csajom barátnője is szerelmi háromszög, de egy kicsit más, itt mindenki együtt van mindenkivel, csak épp mindenki eltitkol valakit – ebből a felállásból abszolút ki lehet hozni egy egész estés mozit, Jérôme Bonnell és színészei ki is hozzák. A tét magas, meddig lehet egy ba­ráti, illetve egy párkapcsolatban hazudozni, meddig bírják ezt a felek, és legfőképpen mi lesz a megoldás? Színt vallanak-e, vagy sem?

A válasz nem a szavak útján születik meg, de megszületik, szépen, finoman, mégis egyértelműen, és feloldozást is nyer benne mindenki. A hazudozásfolyam egy erősen erotikus képben, majd hármas tengeri fürdőzésben oldódik fel, és itt vége is lenne a filmnek, de sajnos nincs vége. Jön még egy csavar, amire semmi szükség, sem pszichológiai­lag, sem dramaturgiailag, egy abszolút oda nem illő kóda, mintha a rendezőt az a kényszer vezényelné, hogy mindenképp egy konvencionális megoldást kell nyújtania. Pedig nem kellene. Ha már így szeretik egymást hárman, féltékenység és bosszú nélkül, miért nem lehet ezt elfogadni? Miért kell kliséket keresni? Hát nem tarthat örökké az a mesébe illő hármas tengeri lebegés? Legalább filmen? Hisz az eredeti cím is azt mondja, A trois on y va. Hárman megyünk. Én, a csajom és a barátnője. Akibe mindketten szerelmesek vagyunk.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.