Film

A csajom barátnője

  • Kozár Alexandra
  • 2015. szeptember 27.

Film

A Jules és Jim óta tudjuk, a franciák verhetetlenek a szerelmi háromszögek filmrevitelében. Színrevitelükben se kutyák, itt van például mindjárt Feydeau, bár nála már inkább négy-öt vagy hatszögekről kell beszélni, ha nem egyenesen oktaéderről.

A csajom barátnője is szerelmi háromszög, de egy kicsit más, itt mindenki együtt van mindenkivel, csak épp mindenki eltitkol valakit – ebből a felállásból abszolút ki lehet hozni egy egész estés mozit, Jérôme Bonnell és színészei ki is hozzák. A tét magas, meddig lehet egy ba­ráti, illetve egy párkapcsolatban hazudozni, meddig bírják ezt a felek, és legfőképpen mi lesz a megoldás? Színt vallanak-e, vagy sem?

A válasz nem a szavak útján születik meg, de megszületik, szépen, finoman, mégis egyértelműen, és feloldozást is nyer benne mindenki. A hazudozásfolyam egy erősen erotikus képben, majd hármas tengeri fürdőzésben oldódik fel, és itt vége is lenne a filmnek, de sajnos nincs vége. Jön még egy csavar, amire semmi szükség, sem pszichológiai­lag, sem dramaturgiailag, egy abszolút oda nem illő kóda, mintha a rendezőt az a kényszer vezényelné, hogy mindenképp egy konvencionális megoldást kell nyújtania. Pedig nem kellene. Ha már így szeretik egymást hárman, féltékenység és bosszú nélkül, miért nem lehet ezt elfogadni? Miért kell kliséket keresni? Hát nem tarthat örökké az a mesébe illő hármas tengeri lebegés? Legalább filmen? Hisz az eredeti cím is azt mondja, A trois on y va. Hárman megyünk. Én, a csajom és a barátnője. Akibe mindketten szerelmesek vagyunk.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.