Film

A Fantasztikus Négyes

Film

Nehéz mit mondani egy olyan filmre, melynek premierje előtt kritikaembargót rendelnek el, és maguk az alkotók is előre elhatárolódnak tőle (a rendező, Josh Trank homályosan utalgatott arra, hogy a stúdió nem engedte kibontakozni az ő egységes szerzői vízióját, és utólag belenyúlt a filmbe). Pedig Trank előző filmje, Az erő krónikája okot adhatott volna a reménykedésre: műfajkeveréssel, a realista hangnem beemelésével egészen újszerű szuperhős-megközelítést nyújtott. Ehhez képest a végeredmény olyan, mintha egy szakadék felé robogó vonatot néznénk.

Egy második nekifutásban vagyunk, tehát újból végig kell ülnünk az eredettörténetet. Ez a rész indokolatlanul elnyújtott, mellőz minden izgalmat, és tele van klisékkel. Amikor eltérő temperamentumú hőseink egy teljesen béna fordulattal megszerzik képességeiket (részegen, hirtelen felindulásból beülnek a másik galaxisba vivő szerkezetbe), a sugárzás hatására testük ijesztő önálló életet kezd élni, saját biológiájuk válik idegenné számukra. Mindannyian defektként fogják fel új állapotukat, melyet meg akarnak „javítani” (igazából ez sem olyan új ötlet: már az X-Men is eljátszott ezzel). Mind másképp reagálnak, és kapcsolatrendszerük is átrendeződik (s itt sajnálatosan elsikkad Ben és Reed összeomló barátságának ábrázolása is).

Egy összecsapott, magyarázat nélkül hagyott fordulattal megjelenik a főgonosz, akinek történetszálát sután elhagyták az alkotók, majd kezdetét veszi az idei év legbénább végső összecsapása. Reméljük, a belengetés ellenére sem lesz folytatás.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.