Film

A Fantasztikus Négyes

Film

Nehéz mit mondani egy olyan filmre, melynek premierje előtt kritikaembargót rendelnek el, és maguk az alkotók is előre elhatárolódnak tőle (a rendező, Josh Trank homályosan utalgatott arra, hogy a stúdió nem engedte kibontakozni az ő egységes szerzői vízióját, és utólag belenyúlt a filmbe). Pedig Trank előző filmje, Az erő krónikája okot adhatott volna a reménykedésre: műfajkeveréssel, a realista hangnem beemelésével egészen újszerű szuperhős-megközelítést nyújtott. Ehhez képest a végeredmény olyan, mintha egy szakadék felé robogó vonatot néznénk.

Egy második nekifutásban vagyunk, tehát újból végig kell ülnünk az eredettörténetet. Ez a rész indokolatlanul elnyújtott, mellőz minden izgalmat, és tele van klisékkel. Amikor eltérő temperamentumú hőseink egy teljesen béna fordulattal megszerzik képességeiket (részegen, hirtelen felindulásból beülnek a másik galaxisba vivő szerkezetbe), a sugárzás hatására testük ijesztő önálló életet kezd élni, saját biológiájuk válik idegenné számukra. Mindannyian defektként fogják fel új állapotukat, melyet meg akarnak „javítani” (igazából ez sem olyan új ötlet: már az X-Men is eljátszott ezzel). Mind másképp reagálnak, és kapcsolatrendszerük is átrendeződik (s itt sajnálatosan elsikkad Ben és Reed összeomló barátságának ábrázolása is).

Egy összecsapott, magyarázat nélkül hagyott fordulattal megjelenik a főgonosz, akinek történetszálát sután elhagyták az alkotók, majd kezdetét veszi az idei év legbénább végső összecsapása. Reméljük, a belengetés ellenére sem lesz folytatás.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.