Film

A Fantasztikus Négyes

Film

Nehéz mit mondani egy olyan filmre, melynek premierje előtt kritikaembargót rendelnek el, és maguk az alkotók is előre elhatárolódnak tőle (a rendező, Josh Trank homályosan utalgatott arra, hogy a stúdió nem engedte kibontakozni az ő egységes szerzői vízióját, és utólag belenyúlt a filmbe). Pedig Trank előző filmje, Az erő krónikája okot adhatott volna a reménykedésre: műfajkeveréssel, a realista hangnem beemelésével egészen újszerű szuperhős-megközelítést nyújtott. Ehhez képest a végeredmény olyan, mintha egy szakadék felé robogó vonatot néznénk.

Egy második nekifutásban vagyunk, tehát újból végig kell ülnünk az eredettörténetet. Ez a rész indokolatlanul elnyújtott, mellőz minden izgalmat, és tele van klisékkel. Amikor eltérő temperamentumú hőseink egy teljesen béna fordulattal megszerzik képességeiket (részegen, hirtelen felindulásból beülnek a másik galaxisba vivő szerkezetbe), a sugárzás hatására testük ijesztő önálló életet kezd élni, saját biológiájuk válik idegenné számukra. Mindannyian defektként fogják fel új állapotukat, melyet meg akarnak „javítani” (igazából ez sem olyan új ötlet: már az X-Men is eljátszott ezzel). Mind másképp reagálnak, és kapcsolatrendszerük is átrendeződik (s itt sajnálatosan elsikkad Ben és Reed összeomló barátságának ábrázolása is).

Egy összecsapott, magyarázat nélkül hagyott fordulattal megjelenik a főgonosz, akinek történetszálát sután elhagyták az alkotók, majd kezdetét veszi az idei év legbénább végső összecsapása. Reméljük, a belengetés ellenére sem lesz folytatás.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.