Hat évvel apja magányos, apokaliptikus bolyongása után ezúttal Jaden Smith az utolsó ember a planétán, de még jó néhány hasonlóan ingerszegény nyári popcornhegyen kell keresztülverekednie magát, hogy ő is legendává váljon. Addig is marad az apuka által egyengetett, kitaposott, majd mozgólépcsővel feljavított út: A Föld után Will Smith sztorijából, az ő produceri felügyelete alatt, családi vállalkozásként készült, és azt is hihetnénk, hogy ő írta a forgatókönyvet is és pattant be rendezni egyet - de nem. Kár.
Maga a film egy rövidke, izgalmasnak tűnő felvezetés után nem tartogat ugyanis több izgalmat, mint egy közepesen erős videojáték, jó grafikával. Fiatal főhősünk apja és saját élete megmentése érdekében fut, mászik és néha térdepel az évszázadok óta elhagyatott Földön - egyenes vonalú egyenletes mozgása társadalomkritikát, utópiát nyomokban sem tartalmaz. Más forradalmi ötlet sem ugrott be senkinek az alkotás folyamán, hogy miként is lehetne e fékevesztett száguldásba egy kis lelket, stílust, hangulatot verni. Végül egy problémás apa-fiú kapcsolat, és a bőszen kísértő múlt furakodott a vászonra - amiről mindent elmond, hogy lehet akármekkora a vásznon folyó harc, kísértsen akármilyen tragédia, az érzelmi csúcspontot egy mutáns keselyű elhalálozása jelenti.
Forgalmazza az InterCom