Film

Nyitott szívvel

  • 2013. július 13.

Film

Klinikás tévésorozatokból és szappanoperákból felokosodván tudjuk, hogy a kórházi osztály felirata (intenzív) nem csupán a fertőtlenítőszagban zajló egészségügyi ellátás jellegét, hanem az ott dolgozó személyzet lelkében dúló érzelmi viharokat is találóan írja le.

Tévékompatibilis műtőkben másik kulcsszó a "steril": amikor a nem csupán orvosi értelemben csírátlanított közegben színészi kvalitások által alig is megzavart szereplők viszik diadalra a banalitást. Úgy látszik, az sem segít a helyzeten, ha világklasszis színművészek próbálnak koncentrált arckifejezéssel, premier plánban markolászva igazi szíveket, miközben a címbe itt oly eredeti módon beemelt sajátjuk szenvedélyesebben ver a másokénál. A túláradó érzelmek ugyanis nem pótolják a rendezői, szerzői gondolatot.

Van két kiváló sebész, akiknek szerelme emésztően lángol, a hirtelen természetű férfi zsenialitása messzire sugárzó, a gyereket sosem akaró, s teherbe negyven fölött eső, ám férje megmentése érdekében a nem várt babát hősiesen felvállaló nő emberi, céltudatos... Hogy mitől kell megmenteni a férfit? Hát, iszik. Pontosabban: vedel. És ezzel az állítással be is éri a film rendező(nő)je. Semmi küzdelem, semmi önreflexió, inkább egy másfél órában lezavart szappanopera-évad kavarásai. Nincs itt az alkoholizmussal semmi se kezdve. A műtétek végzésétől eltiltott, ezért szenvedő férfinak eszébe sem jut, hogy küzdjön ellene. Neje sem gondol ilyesmire, helyette ő is szenved. És akkor a nézőről még nem is beszéltünk: pedig az szenved a legjobban.

Forgalmazza a PARLUX Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.