Film

A főnök

  • Szabó Ádám
  • 2016. május 14.

Film

Michelle Darnell nagypofájú és pofátlanul gazdag mágnás, csak nem indul az amerikai elnökválasztáson. Viszont tűzokádó főnixmadáron lovagolva érkezik saját show-jára, ahova még egy menő rapper is beugrik haknizni, a közönség pedig teljesen odáig van az őrült, értelmetlen parasztvakítástól. De aztán érkezik a törpe exszerető-ősellenség, aki tönkreteszi a nagyasszony életét és birodalmát. A magából mostanában egyre gyakrabban viccet csináló Peter Dinklage a legrosszabb 90-es évekbeli tévéfilmek főgonoszait idézi, csak egy fura egzotikus állat hiányzik a válláról. Nincs viszont egyedül ebben a stílusficamban, a birodalmát rövid börtönbüntetés után sütiárulásból újraépítő főhősnő szerepében Melissa McCarthy bármiféle kontroll és látszólag forgatókönyv nélkül ontja magából a rosszabbnál rosszabb poénokat. Ez McCarthy ötödik, one-man-show-nak beillő filmje, mióta a Koszorúslányokban Oscar-jelölést érve olyan népszerűségbe bohóckodta magát, ahol kevés női komikus áll manapság. Ennyi próbálkozás már bőven elég, hogy leszűrjük a tanulságot: igen, McCarthy vicces, de ötlet és jól megírt szkript nélkül még ő sem az. Az a fajta humor, amit ő képvisel, mellékszerepben tud igazán érvényesülni; ha rá építenek egy filmet, az hamar összedől az ízléstelenség és önismétlés terhei alatt. Ilyenfajta hideg, racionális számítást persze nem várhatunk Ben Falcone rendezőtől, McCarthy férjétől, aki lényegében előző filmjüket, a bevételtől eltekintve mindenben borzalmasat bukó Tammyt faragja ki megint A főnökben is.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.