Film

A hét mesterlövész

  • - kg -
  • 2016. október 29.

Film

Nem, ez nem A hat mesterlövész folytatása, hanem A hét mesterlövész re­make-je, azé A hét mesterlövészé, melyben egy kopasz orosz (Yul Brynner) volt a legmenőbb revolverhős a vadnyugaton, s mely maga is remake volt; alapfokú teszteken szokott kérdés lenni, hogy melyik filmnek is. A: Hatosfogat. B: A hét szamuráj. C: Nyolc tanú. A helyes válasz aláhúzandó. A 2016-os változat egyben szoboravatás is, Denzel Washington lovas szobráé. Denzel Washington lovas szobrát Denzel Washington (+ló) alakítja, mindkettőjük tökéletes választás a szerepre, a film nem is akar másról szólni, mint arról a fenséges látványról, melyet e nagyszerű színész nyújt a nyeregben: képzeljék, ez az első westernje, ebből még kérdés lesz a vetélkedőkben. Denzel üget, Denzel vágtat, Denzel összevonja szemöldökét – utóbbit filmek tucatjaiban fejlesztette tökélyre, ehhez jön még hat másik cowboy – a cím kötelez. A csapat összetételéből (van őslakos, bevándorló, vendégmunkás) a vak is látja, hogy Trump és Hillary közül kinek a faluját védenék meg, nem beszélve magáról Denzelről, elvégre ő és nem
A vad bandát idéző Gatling-géppuska a film legnagyobb újítása. Mert Denzel nemcsak önmagát alakítja, hanem egy két lábon járó ellentmondást is: egy fekete embert a vadnyugaton, aki úgy vágtat a mélyen rasszista tájban, mintha nem is 1879-et írnánk. Denzel fogadtatása a tahófalvi csehóban olyan PC, hogy ha ez poén, akkor Mel Brooks is megirigyelhetné. Máskülönben a film nagyon is úgy fest, mint a nyes nyergek a poénok nélkül. De legalább van benne géppuska.

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.