Film

A kör

  • - kg -
  • 2017. június 4.

Film

Dave Eggers írói munkássága igen szűk körben ismert csak minálunk, az Eggers-fanok 1-2 fővel még a chabonistáknál és a lethemiánusoknál is kevesebben vannak (csakhogy két másik, e honban mindhiába marketingelt menő kortárs amerikai szépírót említsünk). Az, hogy Tom Hanks zsinórban immár a második Eggers-regény filmváltozatában szerepel, arra mindenképpen jó, hogy aligismertségben Eggers felzárkózzon Chabonhoz és Lethemhez: az 1-2 fős szakadék át van hidalva. Optimista becslésünk szerint ennyien lehetnek azok, akiknek a film üzenete újdonságnak számíthat: Ejnye, mennyi mindent tudnak rólunk a Szilícium-völgy királyai, és jaj, nehogy rossz kezekbe kerüljön e fene nagy hatalom! Van abban valami megejtő, hogy e forradalmi végkövetkeztetéshez, melyhez a nép egyszerű gyermekének fejlődéstörténetén át vezet az út (újonc a drága egy csudatrendi techóriásnál), olyan drámai komolyság társul, mely rendesen a globális leleplezéseknek van fenntartva. Az mindenesetre felettébb szimpatikus, hogy Hanks, aki egy szakállba épített, talányos mogulmosollyal játssza végig a filmet, ilyen nyíltan kiáll egy írói életmű mellett. Mindeközben Emma Watson továbbra is azon igyekszik, hogy két összetett emberi érzés, az öröm és a bánat valamiképp kifejeződésre jusson az erre legalkalmasabb helyen: az arcán. Nagy szükség lenne erre, mert történetesen ő a főszereplő, s mindezek híján bizony nehezen megy az azonosulás e komoly jellemfejlődésen áteső teremtéssel: a kezdetben egyszerű és enyhén ellenszenves leány végül egyszerű és enyhén ellenszenves leánnyá változik.

A Big Bang Media filmje

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.