Film

A lány a vonaton

  • 2016. november 13.

Film

Az Emily Blunt alakította, amerikai Bejáró Bea mellett éppúgy elhúz az élet, mint Cseh Tamás által megénekelt pomázi alteregója mellett. Bár, szemben a HÉV-törzsutassal, a New York-i agglomerációból ingázó, nem is annyira a világváros, mint a szomorú és magányos középkorúság felé utazó elvált asszony hendikepje orvosolható (volna), hiszen nem vidéki magyar szegény, csak alkoholista. Ezért aztán rá, a világot a vonatablakból szemlélő, mindenki által megvetett és megalázott piásra hárul, hogy felderítse azt a rémes gyilkosságot, amelyről kezdetben még csak azt sem lehet tudni, hogy nem maga, a szenvedélybetegsége következtében emlékezetkiesési problémákkal küzdő főhős követte-e el. Mindehhez felül kell emelkednie nemcsak az italtól, de exférjétől való függőségén is, s bátran szembenéznie múltjával. Lehetne ez tizenkettő egy tucat lektűr helyett valóságos dráma is.

A művésznő mély azonosulással hozza a delíriumos szétesettséget, a bűntudatban fuldokló, kihasznált, kiközösített, saját józan eszéért és önbecsüléséért megküzdő embert. De nem lesz, mert egy virtuózan legfeljebb a kliséket variáló, hatásvadász, mégis érdektelen szcenárióból dolgozik az effektusok terén igyekvő, a motivációk tekintetében viszont fantáziátlan rendezés. Charlotte Bruus Christensen, A vadászat és a Távol a világ zajától operatőre viszont ezúttal is kiemelkedő.

A Freeman Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.