DVD

Tripla kilences

  • - kg -
  • 2016. november 13.

Film

Utálatos kifejezés a kismester, olyan okoskodó izé (a mekkmester akkor már egy fokkal szerencsésebb), de mit tegyünk, ha John Hillcoat arra tette egész karrierjét, hogy elismertesse a kismesterség létjogosultságát. Az ausztrál filmrendező a majdnem filmek királya, aki a nagyfiúk és komor műfaji előképek bűvöletében forgatott már majdnem westernt, majdnem gengszteresdit és így tovább: jobbféle utánzat valamennyi, készen vett patinával és némi kötelező karcossággal, Cannes és a multiplexek közé belőve. A Tripla kilences e jól bevált, míves majmolási program újabb állomása, rejtély, miért most szállt rá Johnra a kritika. Hónaljban izzadt, korrupt zsaruk kontra zsíros hajú, nem korrupt zsaruk, kipás orosz gengszterek és tetovált latinó hadurak, mi kell még ide, hogy Scorsese és Michael Mann is örökbe fogadja a jó tanuló ausztrált? Mi is, mi is? Woody Harrelson, hát persze, aki úgy rágja-köpi a forgatókönyv minden sorát, mint a mesebeli cowboy a szájában érlelt dohányt. Ugyanezt teszi Kate Winslet is, ám az ő nyakában nem zsarujelvény, hanem akkora dizájnolt Dávid-csillag lóg, hogy senki el ne téveszthesse; igen, a nagy angol színésznő épp egy orosz zsidó maffiózót játszik – alighanem ez itt a kis műfaji plusz, mert kipás gengsztert láthattunk már, de ugyanezt nőben (azta!) talán még sosem. Hillcoat azért van olyan jó filmes, hogy művészi ambíciói nem gátolják abban, hogy egy-két ütős akciójelenetet összehozzon. Jó színészek menőznek egy kicsit fegyverrel a kezükben – bűnös élvezetnek, esti második filmnek tökéletes választás.

Forgalmazza a Gamma Home Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.