DVD

Tripla kilences

  • - kg -
  • 2016. november 13.

Film

Utálatos kifejezés a kismester, olyan okoskodó izé (a mekkmester akkor már egy fokkal szerencsésebb), de mit tegyünk, ha John Hillcoat arra tette egész karrierjét, hogy elismertesse a kismesterség létjogosultságát. Az ausztrál filmrendező a majdnem filmek királya, aki a nagyfiúk és komor műfaji előképek bűvöletében forgatott már majdnem westernt, majdnem gengszteresdit és így tovább: jobbféle utánzat valamennyi, készen vett patinával és némi kötelező karcossággal, Cannes és a multiplexek közé belőve. A Tripla kilences e jól bevált, míves majmolási program újabb állomása, rejtély, miért most szállt rá Johnra a kritika. Hónaljban izzadt, korrupt zsaruk kontra zsíros hajú, nem korrupt zsaruk, kipás orosz gengszterek és tetovált latinó hadurak, mi kell még ide, hogy Scorsese és Michael Mann is örökbe fogadja a jó tanuló ausztrált? Mi is, mi is? Woody Harrelson, hát persze, aki úgy rágja-köpi a forgatókönyv minden sorát, mint a mesebeli cowboy a szájában érlelt dohányt. Ugyanezt teszi Kate Winslet is, ám az ő nyakában nem zsarujelvény, hanem akkora dizájnolt Dávid-csillag lóg, hogy senki el ne téveszthesse; igen, a nagy angol színésznő épp egy orosz zsidó maffiózót játszik – alighanem ez itt a kis műfaji plusz, mert kipás gengsztert láthattunk már, de ugyanezt nőben (azta!) talán még sosem. Hillcoat azért van olyan jó filmes, hogy művészi ambíciói nem gátolják abban, hogy egy-két ütős akciójelenetet összehozzon. Jó színészek menőznek egy kicsit fegyverrel a kezükben – bűnös élvezetnek, esti második filmnek tökéletes választás.

Forgalmazza a Gamma Home Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.