Dokumentumfilm

Amanda Knox

  • Gera Márton
  • 2016. november 13.

Film

„Esetleg egy bárány bőrébe bújt pszichopata vagyok” – valami ilyesmit mond Aman­da Knox, miközben belenéz a kamerába, majd néhány másodpercig csöndben marad, hogy megpróbálhassuk megfejteni, kihez is van szerencsénk. Így kezdődik a Netflix true crime dokuja, ami e manapság trendi műfaj segítségével próbálja rekonstruálni, hogy mi is történt 2007 novemberében, amikor perugiai szobájában meggyilkolták a brit diáklányt, Meredith Kerchert. Ez volt az évtized bűnügye Olaszországban, hangzik el a filmben, és alighanem igaz is, lévén kész cirkusz vette körül az esetet, és a hangulat csak aztán hágott a tetőfokára, hogy a rendőrség a lány barátnőjét és annak újdonsült olasz szerelmét vádolta gyilkossággal. Eztán már nem is meglepő a barátnő személye, ő Amanda Knox.

Ül velünk szemben, a szürke háttér előtt ez a lány – akiről mára kimondta az olasz bíróság, hogy ártatlan, ám sokan továbbra is kételkednek ebben –, és elkezdi mesélni a maga történetét, ami merőben más, mint amit a bulvársajtó anno felállított „Foxy Knoxyról”.

Kinek higgyünk, melyik verzió az igaz; valóban egy femme fatale-ról van szó, aki lemészárolta a barátnőjét, vagy ő az ártatlan bárány, aki csupán rosszkor volt rossz helyen?

Tipikus doku a műfaj szokásos elemeivel, és az a legnagyobb hibája, hogy nem is akar több lenni. Végigmegy az ügyön, felmondja a különös részleteket, felmutatja, hogy lám-lám, az olasz zsaruk is hibáznak, és kész: nem akar mélyebben kutakodni. Kár, mert soha nem fogjuk megtudni, valójában mi is történt azon az estén Perugiában.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.

Dinók a budoárban

Ötévesen, egy tollseprűtánccal indult Karácsonyi László (1976) művészi karrierje, diplomáját 2003-ban pedig egy lovagi páncélzatban védte meg. (A páncél maga volt a diplomamunkája.)

Léda a Titanicon

  • Molnár T. Eszter

Ki ne szeretné a Balatont? Főleg, ha csak a szépre emlékszik? Arra, hogy a vonat vidáman, sőt pontosan fut be a hűs állomásra, a papucs nem töri a lábat, a naptej megvéd a leégéstől, és van hely az árnyékban a kempingszéknek és a gumimatracnak.

Angyalszárnycsikorgás

Nagy luxus olyan kis kultúrának, mint a magyar, nem megbecsülni a legjobbjait. Márpedig Halasi Zoltán a kortárs magyar költészet szűk élmezőnyébe tartozik, ám a szakma mintha nem tartaná számon érdemeinek megfelelően, a nagyközönség számára pedig minden bizonnyal ismeretlen.