Film

A Lazarus hatás

  • - kg -
  • 2015. május 17.

Film

Történtek már próbálkozások a filmtörténetben eddig is Olivia Wilde levetkőztetésére, de hogy valaki egy egész horrort szenteljen a célnak, hogy a szép színésznőt egy szál melltartóban lehessen mutogatni, az mérföldkő a műfajban. A szakértői kommentekből érződik is, hogy sikerrel jártak az alkotók: a rajongók nem is rejtik véka alá, hogy honnan – elölről avagy hátulról – fejeznék ki legszívesebben a színésznő iránti, lankadatlan rajongásukat. De az is megkapja a magáét, aki nem a színésznőre, hanem egy tisztességes horrorra vágyik, arra a fajtára, melyben a teremtővel ujjat húzó medi­kusok először a házi kedvenceken, majd önmagukon próbálják ki frissen kikísérletezett csodaszérumukat, hogy aztán valami hiba csússzon az újraélesztés-bizniszbe. Ha nem csúszik, az sci-fi, ha csúszik, az horror. Tanítják is a színiiskolákban, hogyan kell frissen újraélesztett embert játszani: pont olyan bambán kell nézni, mint ahogy Olivia Wilde teszi, aki a film jelentős részében igen egyszerű, de végül is hatásos színészi eszközökkel jele­níti meg az ördögi megszállottság stációit. Kellett a pénz – fogja majd mondani a színésznő sok-sok év múltán, megannyi nagy drámai alakítást követően, 90-ben még Julia Roberts is az Egyenesen átnál tartott, aztán mégis milyen messzire jutott.

A Lazarus hatásnak van egy kutya szereplője is, neki nyilván a jutifalat kellett, mindenesetre a Rockyt alakító eb jön ki legjobban a dologból, neki legalább nem kellett külön lemenni kutyába. A túlvilágról mindenesetre most sem derül ki hitelt érdemlően, hogy lehet-e ott zuhanyozni.

A Big Bang bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.