Film

A Lazarus hatás

  • - kg -
  • 2015. május 17.

Film

Történtek már próbálkozások a filmtörténetben eddig is Olivia Wilde levetkőztetésére, de hogy valaki egy egész horrort szenteljen a célnak, hogy a szép színésznőt egy szál melltartóban lehessen mutogatni, az mérföldkő a műfajban. A szakértői kommentekből érződik is, hogy sikerrel jártak az alkotók: a rajongók nem is rejtik véka alá, hogy honnan – elölről avagy hátulról – fejeznék ki legszívesebben a színésznő iránti, lankadatlan rajongásukat. De az is megkapja a magáét, aki nem a színésznőre, hanem egy tisztességes horrorra vágyik, arra a fajtára, melyben a teremtővel ujjat húzó medi­kusok először a házi kedvenceken, majd önmagukon próbálják ki frissen kikísérletezett csodaszérumukat, hogy aztán valami hiba csússzon az újraélesztés-bizniszbe. Ha nem csúszik, az sci-fi, ha csúszik, az horror. Tanítják is a színiiskolákban, hogyan kell frissen újraélesztett embert játszani: pont olyan bambán kell nézni, mint ahogy Olivia Wilde teszi, aki a film jelentős részében igen egyszerű, de végül is hatásos színészi eszközökkel jele­níti meg az ördögi megszállottság stációit. Kellett a pénz – fogja majd mondani a színésznő sok-sok év múltán, megannyi nagy drámai alakítást követően, 90-ben még Julia Roberts is az Egyenesen átnál tartott, aztán mégis milyen messzire jutott.

A Lazarus hatásnak van egy kutya szereplője is, neki nyilván a jutifalat kellett, mindenesetre a Rockyt alakító eb jön ki legjobban a dologból, neki legalább nem kellett külön lemenni kutyába. A túlvilágról mindenesetre most sem derül ki hitelt érdemlően, hogy lehet-e ott zuhanyozni.

A Big Bang bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.