Film

A hírnév ára

  • 2015. május 17.

Film

Ez a film többszörös tévedés áldozata. Először is tévedés az, hogy Chaplin koporsójának 1978-as elrablása groteszk vígjáték(féleség) alapja lehet, amelynek végül többször is levont tanulsága szerint meg kell érteni az elkövető szegény lúzerek kétségbeesett tettét, hiszen a nagy komikus maga is ilyen számkivetett nyomorultból küzdötte fel magát filmtörténeti nagysággá és kulturális ikonná.

A második tévedés az, hogy a valós helyzetet megváltoztatva szívfacsaró, ám minden alapot nélkülöző körülmények közé helyezik a sírgyalázókat (kelet-európai menekültek helyett egy arab–belga páros ügyködik; előbbit a származása miatt bántják, és még beteg a felesége is, de a belga mégis mi elől menekül Svájcba?).

A harmadik tévedés, hogy mindezt a rendező, az amúgy kiváló Xavier Beauvois korábbi katartikus filmjének (Istenek és emberek) részletező, aggályosan aprólékos, mereven lineáris módszerével akarja bemutatni. Ami a cannes-i nagydíjas remekműben drámai hatású volt, és szertartássá emelte a leghétköznapibb momentumokat is, itt hosszadalmas, jelentés nélküli, a film amúgy könnyednek szánt hangulata ellen dolgozó vacakolás, unalmas időhúzás.

A negyedik tévedés (a cherbourg-i esernyős, Oscar-díjas) Michel Legrand zenéje, amely egy romantikus-könnyes giccsparádé helyett erre a filmre szabadult rá, hogy elviselhetetlen dagályosságával tönkretegye azt az igyekezetet, amelyet a két remek főszereplő, Benoît Poelvoorde és Roschdy Zem kifejt, hogy életet leheljen ebbe a történetbe.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.