Mads Brügger filmje e bukottság, a működésképtelen állam, sőt a banditizmus lehangoló képét adja. E nagyszerű mű minden viccessége és feszültsége nem elfedi ezt a konklúziót, hanem ellenpontozza, s határozottabb kontúrokat ad neki.
Brügger nem dokfilmesként, hanem libériai diplomataként lép fel a helyszínen, s a felvételek többségét rejtett kamerával készíti. Már ál-identitása vásárlási körülményei is egyszerre hátborzongatók és megvilágítók a nemzetközi diplomáciai szabályok takarásában működő nemzetközi alvilágra nézve; kalandjai pedig, melyek során mind feljebb vásárolja magát az államgépezetben egy gyémántbánya kiaknázásának érdekében, egyre veszélyesebb fordulatokat vesznek. (Kimenekülésének története már nem is szerepel a filmben.) Eközben Brügger, illetőleg Mr. Cortzen (az álnév Joseph Conrad A sötétség mélyén c. regényének titokzatos Kurtzére utal) pompásan adja a gyarmatosítóba oltott üzletember-kalandort, s főként annak paródiáját. Fedősztorija szerint gyufagyárat építene a pigmeus munkaerő-piaci kínálatra alapozva - ám ez alig is érdekel valakit, hisz magas állami partnerei pontosan tudják, hogy valódi célja a gyémántcsempészet. Pontosabban: úgy tudják, hogy ez a valódi célja, s ezért önfeledten és önleleplezőn próbálják meg kifosztani.
Minden ésszerű etikai aggály ellenére Brüggert ez a módszere (és tagadhatatlan bátorsága) más újságírói, dokumentarista módszerekkel elérhetetlen közelségbe viszi ahhoz, ahogy a dolgok valójában mennek.
A filmet március 22-én, pénteken 18 órakor a Toldi moziban vetítik a "Ha érteni akarod a világot" fesztiválon, utána a rendező filmes workshopot tart