DVD

Amerikai pite: A találkozó

  • Horváth Andrea
  • 2012. október 13.

Film

Tetszik vagy sem, ez a pite tartalmaz nyomokban annyi tartósítószert, ami fogyaszthatóvá teszi most is. Adam Herz hosszú éveken keresztül bombázta a mozikat tökéletlen tinijeivel, és úgy tűnik, esze ágában sincs megválni Stifleréktől. Kedvenceink szexuális szárnypróbálgatásai és a pitelagzi után elérkeztünk az osztálytalálkozóhoz, ahol hőseink néhány klasszikus gimiscsínnyel igyekeznek méltó módon fejet hajtani a valamikori gondtalan évek emléke előtt.

A sztori természetesen nem rejteget nagy fordulatokat, szigorúan csak az történik, ami egy ilyen osztálytalálkozón/filmben történhet. A régi barátságok felélednek, az egykori szerelmesek újra találkoznak, és kötelezően elbizonytalanodnak, illetve sikertelen kapcsolatok kérdőjeleződnek meg. Ozból (Kris Clein) celeb lett, Stiflerből lúzer, Finch (Eddie Kaye Thomas) és Stifler mamája (Jennifer Coolidge) azóta is megszállottan keresi az igazit, Jim (Jason Biggs) apja pedig elhanyagolható öregkori depresszióval küzd, mégis megállíthatatlanul igyekszik tanácsaival ellátni a "fiatalságot". Röviden és tömören: semmi extra, viszont az jól van tálalva.

A rendezőpáros nosztalgikus formában sült pitéje önmagában valószínűleg nem állná meg a helyét, viszont a korábbi részek élménye képes magával ragadni a nézőt, és a tökéletlenség dacára is felfedezhetjük A találkozóban azt az őszinteséget, amellyel mindegyikünk mosolyogva tekint vissza a zűrös, de annál szebb emlékű tinédzseréveire. Összességében tehát jó volt látni a srácokat, de nem szívesen töltenénk el velük újabb négy évet.

Universal

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.