DVD

Amerikai pite: A találkozó

  • Horváth Andrea
  • 2012. október 13.

Film

Tetszik vagy sem, ez a pite tartalmaz nyomokban annyi tartósítószert, ami fogyaszthatóvá teszi most is. Adam Herz hosszú éveken keresztül bombázta a mozikat tökéletlen tinijeivel, és úgy tűnik, esze ágában sincs megválni Stifleréktől. Kedvenceink szexuális szárnypróbálgatásai és a pitelagzi után elérkeztünk az osztálytalálkozóhoz, ahol hőseink néhány klasszikus gimiscsínnyel igyekeznek méltó módon fejet hajtani a valamikori gondtalan évek emléke előtt.

A sztori természetesen nem rejteget nagy fordulatokat, szigorúan csak az történik, ami egy ilyen osztálytalálkozón/filmben történhet. A régi barátságok felélednek, az egykori szerelmesek újra találkoznak, és kötelezően elbizonytalanodnak, illetve sikertelen kapcsolatok kérdőjeleződnek meg. Ozból (Kris Clein) celeb lett, Stiflerből lúzer, Finch (Eddie Kaye Thomas) és Stifler mamája (Jennifer Coolidge) azóta is megszállottan keresi az igazit, Jim (Jason Biggs) apja pedig elhanyagolható öregkori depresszióval küzd, mégis megállíthatatlanul igyekszik tanácsaival ellátni a "fiatalságot". Röviden és tömören: semmi extra, viszont az jól van tálalva.

A rendezőpáros nosztalgikus formában sült pitéje önmagában valószínűleg nem állná meg a helyét, viszont a korábbi részek élménye képes magával ragadni a nézőt, és a tökéletlenség dacára is felfedezhetjük A találkozóban azt az őszinteséget, amellyel mindegyikünk mosolyogva tekint vissza a zűrös, de annál szebb emlékű tinédzseréveire. Összességében tehát jó volt látni a srácokat, de nem szívesen töltenénk el velük újabb négy évet.

Universal

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.