DVD

$vindler

Film

Talán van abban valami, hogy egyes nemzeteknek megvan a maguk jellegzetes műfaja, amelyben az átlagnál több zs-kategóriás filmet igyekeznek produkálni. A németeknek a tinédzservígjáték, az osztrákoknak a családi film, a szerbeknek a sírva bicskázás. A franciáknak pedig az akció-vígjáték, mely műnem egyik ékes példánya Eric Besnard igyekvő, ám sikertelen alkotása is. Pedig van benne minden, a Guy Ritchie-filmek jellemző nyitányától és vágástechnikájától az Ocean's Eleven figuráiig, de arról megfeledkeztek az illetékesek, hogy valamivel le is kössék nézőiket. Ez annál is nagyobb mutatvány, mert a történetet már százan megcsinálták izgalmasnak is: jön Cash, a stílusos és vagány csaló, aki megbosszulná testvére halálát. Beépül az ellenséges bandába, hogy végül átvágjon mindenkit. De ne legyen egyszerű a dolga: hozzácsapódik egy magát iszonyatosan szexinek képzelő hadnagy is, aki viszont tégla is. S kezdődik a ki kivel van és a ki kit ver át. Sajnos azonban ötlettelen és egymásra hányt sztoriforgácsokat kapunk, amelyek teljesen érdektelenné teszik, hogy vajon ki fogja elvinni a nagy lóvét, a nőt és az egész királyságot. Egyetlen halvány reménysugarat a film felénél felbukkanó Jean Reno ad ki magából, aki most véletlenül nem rendőrfőnököt, hanem nagystílű rosszfiút ad, ám a szerepét valaki elfelejtette megírni, így ő is csak vergődik.

Középszerű kavarodás, sablonos fordulattal? Dehogyis, valójában egy zseniális posztmodern csalás, ahol a film készítői lépnek fel svindlerként, a palimadarakat pedig mi játsszuk.

Forgalmazza a Fórum Home Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.