DVD

$vindler

Film

Talán van abban valami, hogy egyes nemzeteknek megvan a maguk jellegzetes műfaja, amelyben az átlagnál több zs-kategóriás filmet igyekeznek produkálni. A németeknek a tinédzservígjáték, az osztrákoknak a családi film, a szerbeknek a sírva bicskázás. A franciáknak pedig az akció-vígjáték, mely műnem egyik ékes példánya Eric Besnard igyekvő, ám sikertelen alkotása is. Pedig van benne minden, a Guy Ritchie-filmek jellemző nyitányától és vágástechnikájától az Ocean's Eleven figuráiig, de arról megfeledkeztek az illetékesek, hogy valamivel le is kössék nézőiket. Ez annál is nagyobb mutatvány, mert a történetet már százan megcsinálták izgalmasnak is: jön Cash, a stílusos és vagány csaló, aki megbosszulná testvére halálát. Beépül az ellenséges bandába, hogy végül átvágjon mindenkit. De ne legyen egyszerű a dolga: hozzácsapódik egy magát iszonyatosan szexinek képzelő hadnagy is, aki viszont tégla is. S kezdődik a ki kivel van és a ki kit ver át. Sajnos azonban ötlettelen és egymásra hányt sztoriforgácsokat kapunk, amelyek teljesen érdektelenné teszik, hogy vajon ki fogja elvinni a nagy lóvét, a nőt és az egész királyságot. Egyetlen halvány reménysugarat a film felénél felbukkanó Jean Reno ad ki magából, aki most véletlenül nem rendőrfőnököt, hanem nagystílű rosszfiút ad, ám a szerepét valaki elfelejtette megírni, így ő is csak vergődik.

Középszerű kavarodás, sablonos fordulattal? Dehogyis, valójában egy zseniális posztmodern csalás, ahol a film készítői lépnek fel svindlerként, a palimadarakat pedig mi játsszuk.

Forgalmazza a Fórum Home Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.