Film

Édesnégyes

  • - kg -
  • 2012. október 13.

Film

Hogy mi fán terem a hipster, abba most nem mennénk mélyen bele. Ha azt mondjuk, hogy a kereskedelmi forgalomba hozott jófejséget hívják ma így, talán túl keveset, ha viszont azt, hogy a napszemüveg (de nem mindegy, hogy milyen) mögül kikandikáló sznobizmust, talán túl sokat is mondtunk a jelenségről. Hipsternek nem születik, hipsterré bizonyos javak beszerzésével és testtartások elsajátításával lesz az ember, hipster minden, ami "indie"-vel kezdődik, s kicsit gyűrött, de azért könnyen tisztítható. A hipsterség bölcsője természetesen Amerika, ahol már szociológiai tanulmányok (például What Was The Hipster?: A Sociological Investigation) is foglalkoznak a jelenséggel. Még mindig szórakoztatóbb lehet fellapozni egy ilyen szakmunkát, mint végigülni egy játékfilmet, melynek három szereplőjéből három gőzerővel hipsterkedik. Itt van Jack, akinek semmi más dolga a világban, mint GAP-pólókban esendően nézni, és falakat támasztva diszkréten hüppögni. Irisnek van ugyan valami dolga a világban, de ez mellékes, mert Iris legfőbb ismérve, hogy egy bájos teremtés, aki kötött sapiban és rusztikus környezetben még bájosabb. És ott van Hannah, Iris szép nővére, akit épp otthagyott a barátnője, így szellemességeibe kis szomorúság is vegyül. Sok jó hipster kis faházban is elfér, de erre csak némi összefekvési bonyodalom árán jutnak el a jófejségüket leküzdeni sehogyan sem tudó felek - ezer szerencséjük, hogy kettőt közülük igen jó színésznők, Emily Blunt és Rosemarie DeWitt alakítanak - így azért mindjárt más a hipster fekvése.

A Cirko Film - Másképp Alapítvány filmje

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.