Film

Az alapító

  • - kg -
  • 2017. március 2.

Film

Csak egy szót mondok neked, fiam: műanyag! Szegény Benjamin Braddock, mást sem akart, mint a szüzességét elveszteni, ám jó tanácsként nem kapott mást a világban jártas, hülye felnőttektől, mint azt, hogy fektessen műanyagba (Benjamin végül Mrs. Robinsonba fektetett, az idézet pedig a Diploma előttből való). Csak egy szót mondok: kitartás! Ezt viszont Michael Keaton vágja az arcunkba, és egy kicsit mindannyian Benjamin Braddocknak érezhetjük magunkat, ahogy e nagy színész mélyen a szemünkbe néz. Jó, tudjuk, a McDonald’s-birodalom alapítása körüli kavarásokat fogja nekünk eljátszani, szóval az izgalmak némileg behatároltak, de mégiscsak a szüzesség elvételéről lesz szó: Amerika szüzességének elvétele lesz megénekelve, a corporate Amerika kegyetlen természetének egy talán érdekfeszítő epizódja. Az, hogy miként semmizte ki a jóravaló, ámbár kissé konzervatív McDonald tesókat egy ötvenen felüli jöttment, vagyis utazó milkshake-masina ügynök, akit ma a McDonald’s atyjaként tisztelünk. Hát, igen, a Big Mac felszentelt temploma nem ketchupban, hanem vérben született, várjuk is nagyon, hogy Michael Keaton alávaló gazemberként lejátssza a csillagokat, de ehelyett az álmokat kergető utazó ügynökből lett kíméletlen üzletember nagyon is semmilyen portréjával szembesülünk. Ez így azért elég uncsi: mi sem keressük a Big Mac emberi arcát, a filmkészítők se bíbelődjenek azzal, hogy a főgonosznak is volt egy kevés embersége! Ennél már az is izgalmasabb, ha valaki egy nagyszabású oknyomozó filmben járna utána, hogy miért tűnt el az Oktogonról a Wendy’s.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.