Film

Az alapító

  • - kg -
  • 2017. március 2.

Film

Csak egy szót mondok neked, fiam: műanyag! Szegény Benjamin Braddock, mást sem akart, mint a szüzességét elveszteni, ám jó tanácsként nem kapott mást a világban jártas, hülye felnőttektől, mint azt, hogy fektessen műanyagba (Benjamin végül Mrs. Robinsonba fektetett, az idézet pedig a Diploma előttből való). Csak egy szót mondok: kitartás! Ezt viszont Michael Keaton vágja az arcunkba, és egy kicsit mindannyian Benjamin Braddocknak érezhetjük magunkat, ahogy e nagy színész mélyen a szemünkbe néz. Jó, tudjuk, a McDonald’s-birodalom alapítása körüli kavarásokat fogja nekünk eljátszani, szóval az izgalmak némileg behatároltak, de mégiscsak a szüzesség elvételéről lesz szó: Amerika szüzességének elvétele lesz megénekelve, a corporate Amerika kegyetlen természetének egy talán érdekfeszítő epizódja. Az, hogy miként semmizte ki a jóravaló, ámbár kissé konzervatív McDonald tesókat egy ötvenen felüli jöttment, vagyis utazó milkshake-masina ügynök, akit ma a McDonald’s atyjaként tisztelünk. Hát, igen, a Big Mac felszentelt temploma nem ketchupban, hanem vérben született, várjuk is nagyon, hogy Michael Keaton alávaló gazemberként lejátssza a csillagokat, de ehelyett az álmokat kergető utazó ügynökből lett kíméletlen üzletember nagyon is semmilyen portréjával szembesülünk. Ez így azért elég uncsi: mi sem keressük a Big Mac emberi arcát, a filmkészítők se bíbelődjenek azzal, hogy a főgonosznak is volt egy kevés embersége! Ennél már az is izgalmasabb, ha valaki egy nagyszabású oknyomozó filmben járna utána, hogy miért tűnt el az Oktogonról a Wendy’s.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.