DVD

Eastwood örök – Az utolsó csavar

  • - kg -
  • 2013. március 13.

Film

Bár nem is olyan régen megígérte, hogy többé nem áll a kamerák elé, most ismét itt van, és morcosabb, mint valaha; ladies and gentlemen, Clint Eastwood visszatért. Nem mintha ennek bármi jelentősége lenne. Egyrészt azért nincsen, mert Eastwood úgy tért vissza, hogy igazából el se ment, hiszen rendezőként nagyon is aktív maradt, a hazai piac azonban csak a DVD-kiadást látta megtérülni a Gran Torino utáni Eastwood-opusokban (mozikba egyik sem került). Meg hát azért sincs jelentősége, mert Eastwood, a színész nem egy új filmmel tért vissza, hanem egy best of válogatással, mely a korábbi best ofok best ofja, s mint ilyen, műfajilag leginkább az előzetes előzeteséhez áll a legközelebb.


 

Ezúttal a baseball világa adja a hátteret néhány megsemmisítő, minden filmre jutó Eastwood-pillantáshoz - arról a védjegyszerű, Dirty Harry-nézésről van szó, amely a múlt év során Mitt Romney kampányát színesítette a színész liberális rajongóinak nem kis megrökönyödésére. De Az utolsó csavarral hősünk biztosra ment; mert ha csak a kisujját nyújtja színészként (ahogy az történik is), már az is istenesebb, mint Obamát korholó híres beszéde, melyet a kampány finisében egy üres székhez intézett. Az ominózus szék felől nézve Az utolsó csavar, melyben még a pite is egy korábbi Eastwood-opusból (Millió dolláros bébi) lett átemelve, egy instant klasszikus, minden más ülőalkalmatosság felől nézve azonban csak a szokásos, kellemes Eastwood-dörmögés, mely ezúttal egy kiszuperált baseballszaki szájából tör fel - liberálisok és konzervatívok közös örömére.

Forgalmazza a Pro Video Film & Distribution

Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”