DVD

Eastwood örök – Az utolsó csavar

  • - kg -
  • 2013. március 13.

Film

Bár nem is olyan régen megígérte, hogy többé nem áll a kamerák elé, most ismét itt van, és morcosabb, mint valaha; ladies and gentlemen, Clint Eastwood visszatért. Nem mintha ennek bármi jelentősége lenne. Egyrészt azért nincsen, mert Eastwood úgy tért vissza, hogy igazából el se ment, hiszen rendezőként nagyon is aktív maradt, a hazai piac azonban csak a DVD-kiadást látta megtérülni a Gran Torino utáni Eastwood-opusokban (mozikba egyik sem került). Meg hát azért sincs jelentősége, mert Eastwood, a színész nem egy új filmmel tért vissza, hanem egy best of válogatással, mely a korábbi best ofok best ofja, s mint ilyen, műfajilag leginkább az előzetes előzeteséhez áll a legközelebb.


 

Ezúttal a baseball világa adja a hátteret néhány megsemmisítő, minden filmre jutó Eastwood-pillantáshoz - arról a védjegyszerű, Dirty Harry-nézésről van szó, amely a múlt év során Mitt Romney kampányát színesítette a színész liberális rajongóinak nem kis megrökönyödésére. De Az utolsó csavarral hősünk biztosra ment; mert ha csak a kisujját nyújtja színészként (ahogy az történik is), már az is istenesebb, mint Obamát korholó híres beszéde, melyet a kampány finisében egy üres székhez intézett. Az ominózus szék felől nézve Az utolsó csavar, melyben még a pite is egy korábbi Eastwood-opusból (Millió dolláros bébi) lett átemelve, egy instant klasszikus, minden más ülőalkalmatosság felől nézve azonban csak a szokásos, kellemes Eastwood-dörmögés, mely ezúttal egy kiszuperált baseballszaki szájából tör fel - liberálisok és konzervatívok közös örömére.

Forgalmazza a Pro Video Film & Distribution

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."