Film

Barátság extrák nélkül

  • 2016. április 17.

Film

Az ismert magyar forgatókönyvíró, aki valaha filmforgalmazóként tevékenykedett, egy interjúban elmondta: gyakran előfordult, hogy egy adott film helyett annak forgatókönyvét küldték csak el. Annak olvastán kellett eldönteni, hogy megveszik-e a produktumot. Aha, mondja az ember. Ha ez így megy, az sok mindent megmagyaráz, jelen esetben is. Akkor van, lehet mentsége a forgalmazónak: mi, kérem, nem is láttuk ezt a langyos, unalmas, érdektelen, humortalan vacakot, csak vásárolgatunk itten összevissza. Most is azért is próbálunk a hollywoodi sikerfilm címére utalgatni, hogy hátha valaki mégis betéved a moziba, és ha idejében elalszik a filmen, nem minket fog hibáztatni. Bár a hivatkozott termékben legalább Timberlake meg Mila Kunis dugtak, itt viszont az exmodell Laetita Casta próbál egy generációval fiatalabbnak látszani, amidőn nem bonyolódik (csak egy picit) erotikus kapcsolatba tésztaarcú és -természetű barátjával (Fabio De Luigi).

A kizárólag filmekben felmerülő vígjátéki alaphelyzet nagy kérdése a következő: lehet-e férfi és nő csak barát, vagy előbb-utóbb az ágyban kell kikötniük? Nem lövöm le a fárasztó álbonyodalmak után elővezetett csattanót, de ezúton figyelmeztetek mindenkit: a legnagyobb poén a filmben az, amikor a pityókásan vezető főszereplőt rendőrök szondáztatják, és ő nem tud kimondani egy hosszabb szót.

Forgalmazza a Ristretto Distribution

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.