Film

Brooklyn

Film

Látszólag semmi kis szerelmi történet. Valójában semmi kis szerelmi történet plusz egy kevés „menjek, vagy maradjak”. Maga a kortárs dilemma, ám e film nem a jelenkori ki- és bevándorlásra fókuszál, Nick Hornby forgatókönyve – biztos, ami biztos alapon – némi romantikus köntösbe csomagolva ad fel egy jó ötven évvel ezelőtti sztorit.

Eilis a régimódi, okos, érzékeny lány írországi gyökereit hátrahagyva Amerikában próbál szerencsét, ahol nem is olyan sok idő elteltével, a kötelező akadályok leküzdésével be is illeszkedik, ahogy kell, még szerelmes is lesz, csakhogy egy családi tragédia rögvest visszaszólítja az ír földre. Hazatérve – mondjuk úgy – újabb próbatétel következik, meg persze egy újabb szerelem. Dönteni kell: melyik körülbelül azonos élethelyzetet (munkát, otthont, környezetet) akarja a lány sajátjának, s melyik férfi lesz így az ő szíve választottja. Nehéz ügy. Miközben úgy tűnhet, hogy John Crowley filmjének tétje van, hisz sajátos módon dolgoz fel aktualitásokat, az igazság az, hogy mindez csak díszlet egy lanyha szerelmi sztorihoz. Szép és nem túl poros, már-már hívogató 50-es évekbeli miliőt teremt a film, a beskatulyázhatatlan szerepkörű Saoirse Ronan nemcsak helyes, de visszafogott – vagy elfojtott – minimáljátéka amellett, hogy kissé furcsa, mindenképp értékelendő is, csak hát a nem túl bonyolult történet mögött végül nincs semmi. A szerelem ezúttal nem elég.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.