Film

Nagyfater elszabadul

  • 2016. március 11.

Film

Nem, nem unatkozom azért. Mondjuk, gengszternek már ritkábban hívnak, akkor is inkább hülyéskedni kell, semmi komoly. Van ez az összekacsintás, tudod. Hogy a néző odaképzeli a megírt klisék mögé a régi nagy szerepeimet. A nagymenő keményfiút. És akkor úgy maradok én a faszagyerek, hogy közben meg azért ki is lehet röhögni ezt a faszagyerekséget. Na, ezek azért már ritkábban mennek. Az ügynököm inkább nagypapaszerepekkel nyaggat. Hogy vállaljak el még egyet, bírják a népek. Különben ezekbe is belerakom a szokásos manírjaimat, hogy úgy alulról nézek, és akkor majd mi lesz. Mi lenne? Valami poén. Írják nekem szakmányban. Nem mind jó, de én mindet jól adom elő. Most is valami virulens exkommandós vagyok, aki pártfogásba veszi besavanyodott unokáját. A srác ügyvédbojtárként gályázik, és ahelyett, hogy bulizna ezerrel, amíg fiatal, be akar nősülni a főnöke zsidó családjába, elvenni egy hatalmaskodó fapinát, aki… Nem zsidózok, most mit izgatod magad, nem vagyok én melgibzon. Különben meg van ebben a filmben niggerezés is. Na, szóval férfit faragok az unokából és megdöntök egy húsz­éves bulát… Na, most meg szexistázol! Pedig ha tudnád, hogy a csajok hogy vannak ebben a filmben… el se hinnéd. Tíz éve, amikor a politikai korrektség jegyében minden tetves szót egy komplett bizottság ellenőrzött, nem gondoltam volna, hogy lehet még egyszer elsütni ilyen puncis-csöcsös poénokat. Állítólag mostanság megint ez kell. Gázsim megvan, ez a lényeg. De mesélj te is valamit. Prosztatád hogy van?

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.