Film

Csapda

  • 2013. április 7.

Film

Naiv kamaszok azzal szórakoznak, hogy felpróbálják a menő drogdíler filmekből elirigyelt szerepét. Iszonyú cool lenne a balhé, ha nem jönne a rendőrség öt másodpercen belül, hogy aztán valami felháborítóan kretén törvényre hivatkozva benn is tartsák kicsikét a film főhősének fiát. Úgy 10 vagy esetleg 30 évre. Hacsak nem ad fel valakit. De ugyan kit tudna feladni egy beijedt 18 éves? Tán egy másik beijedt 18 évest.

Ekkor lép a képbe a papa, aki alkut köt az újraválasztása miatt látványos eredményekre hajtó államügyésznővel. Hogy majd ő, a talpig átlagpolgár szállít egy igazi dílert a fia szabadságáért cserébe. Tovább nem mesélem: a papa bevállalós, a kizárólag lúzerek kriminalizálására és a statisztikák javítására alkalmas hülye törvényt képviselő ügyész szívtelen és aljas, a drogrendőrnek viszont többet ér a becsülete, mint a szakmai siker. Hősünk úgy jut el a mexikói drogkartell vezetőjéig, hogy közben (a bevett szokástól eltérően) nem gurul el a feje több száz kilométerre feldarabolt testétől. Végül felirat tájékoztatja a nézőt, hogy a tárgyalt paragrafus súlyosabban szankcionálja a törvény bevezetőben ábrázolthoz hasonló áthágását, mint pl. a szándékos emberölést vagy a nemi erőszakot.

A szakszerűen kivitelezett és hiteles szituációkból építkező, amúgy megtörtént eseményeken alapuló akciófilm egyetlen komolyabb hendikepje a főszereplő, Dwayne Johnson, aki színészi eszközök híján nem tudja hozni a szükség esetén nagy tettekre is képes hétköznapi ember csekély mértékben eredeti, ilyen jellegű filmekben mégis működőképes figuráját.

A Big Bang Media bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.