Film

Ígéret földje

Film

Gus van Sant csináljon bármit is, az Otthonom, Idahónak, a Good Will Huntingnak, de akár még a Drugstore cowboynak is biztosan mindig lesznek értői, rajongói. Még akkor is, ha most az Ígéret földje csupán egy vékonyka tanmese a gonosz ügynök bácsiról, aki jóvá válik, amint rájön, hogy a pénz helyett sokkal többet ér a családi hagyaték és a környezetvédelem.

A galád földgázkitermelő multi két rafkós ügynöke (Matt Damon és Frances McDormand) pár hétre leruccan vidékre, hogy földeket vegyen a válságban eladósodott kockás inges farmerektől: a béke és a szeretet helyett felajánlva nekik a mindent jelentő Mammont. Nagy vívódás ígérkezik tehát, főleg miután az öreg tanár és a lelkes-pofátlan aktivista összefog, hogy kiálljon a vidéki értékekért. A meghódítandó nő természetesen környezetismeretet tanít a helyi gyerkőcöknek, így aztán hősünk a látszat ellenére is igyekszik bizonygatni, hogy ő voltaképpen egész jó fiú, sőt a hitelesség kedvéért merengő utalásokat is tesz farmergyerekkorára. Ha mégsem hinnénk neki, végül megvilágosodik és bebizonyítja, hogy felette áll az egész kapzsi bagázsnak. Győz a jó meg a közhelyrengeteg, amelyet a film legalább úgy ismételget, mint az a bizonyos Psycho-remake. De mit is reméltünk? A Fedezd fel, Forester után igazán nincs okunk meglepődni, ha a maestro valamelyik alkotása valahol "a vasalás mellett nézhető tévéfilmek" kategóriájában landol, ami nem lenne nagy baj, a megfelelő szórakoztatási hányadossal számolva. De Matt Damonnak biztosan nem kéne ennyire erőltetnie a forgatókönyvírást.

Forgalmazza a Bing Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.