Film

Ígéret földje

Film

Gus van Sant csináljon bármit is, az Otthonom, Idahónak, a Good Will Huntingnak, de akár még a Drugstore cowboynak is biztosan mindig lesznek értői, rajongói. Még akkor is, ha most az Ígéret földje csupán egy vékonyka tanmese a gonosz ügynök bácsiról, aki jóvá válik, amint rájön, hogy a pénz helyett sokkal többet ér a családi hagyaték és a környezetvédelem.

A galád földgázkitermelő multi két rafkós ügynöke (Matt Damon és Frances McDormand) pár hétre leruccan vidékre, hogy földeket vegyen a válságban eladósodott kockás inges farmerektől: a béke és a szeretet helyett felajánlva nekik a mindent jelentő Mammont. Nagy vívódás ígérkezik tehát, főleg miután az öreg tanár és a lelkes-pofátlan aktivista összefog, hogy kiálljon a vidéki értékekért. A meghódítandó nő természetesen környezetismeretet tanít a helyi gyerkőcöknek, így aztán hősünk a látszat ellenére is igyekszik bizonygatni, hogy ő voltaképpen egész jó fiú, sőt a hitelesség kedvéért merengő utalásokat is tesz farmergyerekkorára. Ha mégsem hinnénk neki, végül megvilágosodik és bebizonyítja, hogy felette áll az egész kapzsi bagázsnak. Győz a jó meg a közhelyrengeteg, amelyet a film legalább úgy ismételget, mint az a bizonyos Psycho-remake. De mit is reméltünk? A Fedezd fel, Forester után igazán nincs okunk meglepődni, ha a maestro valamelyik alkotása valahol "a vasalás mellett nézhető tévéfilmek" kategóriájában landol, ami nem lenne nagy baj, a megfelelő szórakoztatási hányadossal számolva. De Matt Damonnak biztosan nem kéne ennyire erőltetnie a forgatókönyvírást.

Forgalmazza a Bing Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."