Donald Trump azért szerepelt annyi filmben, mert kihisztizte a rendezőknél

  • - gm -
  • 2017. szeptember 4.

Film

Gondoltad volna, hogy nem a tehetsége miatt hívták a Reszkessetek, betörőkbe!?

Már az elnökválasztási kampányban előkerült, hogy Donald Trump mennyi amerikai filmben tűnt fel, ám csak néhány másodperc, legfeljebb pár perc erejéig, és jelenléte általában teljesen felesleges volt. A leghíresebb ilyen cameója valószínűleg a Reszkessetek, betörők! 2.-ben volt, amikor az egyik jelenetben a New York-i szállodájában útba igazítja Kevint, aki láthatólag eléggé elveszve érzi magát.

Most Matt Damon engedett betekintést a kulisszák mögé, aki a The Hollywood Reporternek adott interjúban arról is beszélt, mi volt az oka, hogy Trump ennyi filmben feltűnt. A Jason Bourne-filmek főszereplője szerint volt egy olyan alku, amely szerint ha Trump valamelyik épületében forgattál, bele kellett őt írni a forgatókönyvbe: „Martin Brestnek bele kellett írnia az Egy asszony illatába. Elpazaroltak egy órát erre a hülye jelenetre: Trump besétál, mire Al Pacino azt mondja neki, hogy hogy »Helló, Mr. Trump!«, majd Trump kisétál.” Matt Damon szerint fontos volt, hogy feltétlenül a saját nevén kellett szólítani Donald Trumpot az ilyen jelenetekben. „Elpazaroltál egy kis időt, hogy megszerezd az engedélyt, majd kivágtad a jelenetet” – mesélte a színész, hogyan lehetett kijátszani ezt az alkut.

Úgy tűnik azonban, van, amikor ez nem sikerült. Itt látható ez a videós összeállítás az elnök eddigi összes cameójával:

Every Donald Trump Cameo Ever

that’s a lot of Trump.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.