A Pappa Pia úgy kell a magyarnak, mint egy falat kenyér

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 21.

Film

Ahogy Fluimucil Ábel kérdezné: De miért?

Bár egyetlen pozitív kritika sem jelent meg róla, a nézőket mégis piszkosul érdekli a Csupó Gábor rendezte Pappa Pia, amely múlt kedden került a mozikba. A film egymilliárdból készült, és a rendező később azzal védekezett az Origónak adott interjújában, hogy ő eredetileg nem ilyen filmet akart, csak az Andy Vajna-féle Filmalap nem engedett, többek között a kétségkívül ostoba címhez is ők ragaszkodtak.

false

 

Fotó: Facebook/Pappa Pia

Az eddigi adatok szerint viszont a magyarok mennek a Pappa Piára: vasárnap estig 70 658 ember váltott rá jegyet, ám egyelőre ezzel sem tudta letaszítani a dobogó tetejéről a tavasszal bemutatott Kincsemet, amely már az első héten is jól teljesített (72 089 néző), jelenleg pedig 433 880-as nézőszámnál tart. De ami késik, nem múlik.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.