Film

A majmok bolygója – Háború

  • - kg -
  • 2017. augusztus 20.

Film

Nálunk nincs antimajomizmus, de igény az lenne rá. Azok az idők rég elmúltak, amikor az emberek még ennyivel akarták elütni majomellenességüket: azóta, hogy a majmok levetették rabigájukat, és kimagaslóan értelmes vezérük, Caesar vezetésével fellázadtak, a majom legjobb barátja a majom, az emberé az ember – átjárás nincs, a kutyákról ebben a sorozatban nem esik szó. Az, hogy az utóbbi évek legemberségesebb és legnagyszerűbb hollywoodi hősét egy majom alakjában sikerült megteremteni, az irónia szép példája, de Caesarban, a majmok vezéré­ben nincs semmi ironikus. Hiába tettek mellé kötelező komikusi oldalmotorosként egy ügyefogyott almajmot, Caesar, vagyis az Andy Serkis mimikájával és mozgásával előállított digitális trükk úgy tud nézni, hogy nincs az a hús-vér színész, aki drámaibban csinálná. Ez a csodálatos majom úgy ragyog ki a hollywoodi mezőnyből, hogy a szakmabeli nem majmok akár le is húzhatnák a rolót. Az emberanya szülte színészeknek az sem jó hír, hogy Caesar egy egészen megrázó hőstörténetben hol John Wayne-ként, hol Steve McQueenként, hol szőrös megváltóként vezeti népét egy szebb jövő felé, a tökéletesen megmunkált hősalakhoz tehát méltó elbeszélést sikerült találni. Caesarhoz képest Woody Harrelson is igyekvő elsőbálozónak tűnik csupán, pedig igazán hálás szerepben láthatjuk: az Apokalipszis most Brandóját kell hoznia némileg soványabb kiadásban. De hiába a profin előadott katonás őrület, a show és az együttérzés minden pillanatban a majmoké. Most már jöhetnek a kutyák is, ideje, hogy Lassie is hazatérjen.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.