Animációs film

Egy kupac kufli

Film

Csuda lassú és csuda mókás izék, nem igazán kiflik, nem igazán kukacok, nagyon lusták, nagyon vidámak és heten élnek egy kupacban az Elhagyatott Rét közepén. Dániel András képeskönyvsorozata már egy ideje meghódította a kicsiket és nagyokat, ráadásul tavaly kétrésznyi rövid animációs film is született a kuflik rétre költözéséről és a híres varázsgombás reggeliről. Ezúttal egy 83 perces filmmel jelentkeznek az alkotók, ahol a korábbi két rész tizenegy meseadaptációval egészül ki. Zödön, Pofánka, Titusz, Hilda, Valér, Bélabá és Fityirc valóban nem mindennapi kalandokba keverednek: nyáron szilveszteri jelmezbálba hívják őket, egy óriási árvíz kiönti őket az otthonukból, egy hatalmas kulcs segítségével a feje tetejére állítják a világot, Bélabá álmában fává változik, meg ilyenek. A meséket vicces varázslények és Scherer Péter narrációja fűzik egybe (Scherer egyedüli szinkronhangként szólaltatja meg nemcsak az összes kuflit, de a rét összes soklábú, sokszemű, sokszínű lakóját is). A kuflis mesék kétségkívül édesek, mulatságosak, titkuk az egyszerűségben rejlik: nem akarják megváltani a világot, morális tanulsággal kitapétázni a gyerekszobákat, csak szórakoztatni akarnak, hason feküdni, mint a kuflik, és kiszínezni a világot. Ezt be is teljesíti a film, de azért érdemes átgondolni, hogy ami működik 10 percben, biztosan működik-e 83-ban is? Vagy esetleg jobb volna egy hosszabb, összefüggő kalandot megénekelni, és hagyni a rövid epizódokat a képernyőn hatni.

KEDD Animációs Stúdió

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."