Film

Életem szerelme

  • 2012. június 17.

Film

Ez itt egy egyötletes, erősen B kategóriás francia vígjátékocska. Ami addig, amíg meg nem szoktuk, hogy miben is áll az az egy szem árva ötlet (van egy pasas, aki akaratán kívül mindig kellemetlen élethelyzetekbe sodorja a vele - szerfelett ritkán - kapcsolatba kerülő hölgyeket), s fel nem mértük, hogy másik ötlet már egészen biztosan nem lesz, egészen jól működik.

De ez úgy öt perc. Aminek fényében elég nagy bajnak tűnik, hogy a műsor még tart valami másfél órán át. Csak végig kellene küzdjük magunkat a boldog beteljesedésig vezető mérsékelten izgalmas úton, s választ adnunk a költői kérdésre, hogy vajon nem a balszerencsének vélt fordulatok egyengetik-e az utat boldogságunk előtt. De bizony! Míg ezt az épületes elgondolást a szájunkba rágják, fokozatosan lankad az érdeklődés, a poénok mind hangosabbat csikordulnak, a végkifejlet iránya felől pedig már a legelső pillanatban sem lehetnek kétségeink - ugyan mi tudná megakadályozni a nézőt a mozi mielőbbi elhagyásában?

Talán a viccek? Helyzetkomikum terén igyekszik nagyon a stáb, de a "mindig minden rosszul végződik" séma megöli a meglepetést, s így a sorozatos balfékségek egyre fárasztóbbá válnak. Vagy a színészek játéka? Francia színtéren többen is akadnának, akikért el lehetne viselni mindezt, ám a hervasztóan átlagos megjelenésű és szerény színészi eszköztárral rendelkező Virginie Efira, illetőleg a színészóriásnak távolról sem nevezhető Adam Sandlerre hasonlítani hasztalan akaró Francois-Xavier Demaison kétségkívül nem tartozik közéjük.

Az Örökmozgó és a Puskin műsorán


Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.