Film

Férfimunka

Clint Eastwood: Sully – Csoda a Hudson folyón

  • - köves -
  • 2016. október 15.

Film

Sikeres kört futott a neten az a kis vicc, mely attól óv bennünket, örök turistaosztály-használókat, hogy valaha is Tom Hanksszel utazzunk.

Mert Hanksnek, ugye, mindenféle katasztrófa összejött már: a lakatlan sziget (Számkivetett), a lakatlan űr (Apollo 13), a zavaros tenger (Phillips kapitány) és Meg Ryan náthája (A szerelem hálójában) is, most meg egy meghibásodott utasszállító repülőt kell New York fölött a Hudson folyóra letennie, pont ahogy az a valóságban is megtörtént: hála a hihetetlen manővernek, mindenki megmenekült. A vicc jó volt, ám mélyen igazságtalan is, hisz ahogy azt a teljes életmű is bizonyítja, semmi sem lehet megnyugtatóbb, mint Tom Hanksre bízni az életünket. Hanks a mi igazságos James Stewartunk, a hatalmasokkal megküzdő amerikai cserkész, akinek a puszta jelenléte is jó hatással van az idegekre. Ő Hollywood megoldása a magas vérnyomásra és mindennemű pánikbetegségre. Nyugi, Hanks majd megoldja, kihozza, visszaadja, meggyógyítja, megnyeri, leteszi és megtéríti, vagyis tökéletes választás egy olyan szerepre, melyben egy valódi hős (Sully, a pilóta) és a tépelődő Télapó idegnyugtató keverékét kell eljátszania őszen, bajusszal. Mivel a hőstett maga nem tartott tovább néhány percnél és a sikeres vízre szállást követő mentőakció is példás gyorsasággal lezajlott, Eastwood belevette a filmbe a Hudsonon történtek utáni hivatalos vegzatúrát is: morc öltönyösök izélgetik a médiaőrülettől megfáradt embert, hátha kiderül, a hőstettbe hiba csúszott valahol. Mégiscsak tönkrement egy Airbus, jobb lenne ezt leverni valaki máson is, nem csak a hajtóműbe repült vadludakon. Ja, hogy Eastwoodnak nem volt elég anyaga egy filmhez – cöcöghetünk napestig, és az sem kizárt, hogy nekünk lenne igazunk, mert az tényleg szimpla időhúzás, hogy egy-két utast is felvillant a film; van köztük sapkás és nem sapkás, gyerekes és gyerektelen, mint valami paródiában. De nézzük a dolog jó oldalát: a vadludaknak Eastwood egyáltalán nem akar arcot adni, pedig simán megtehette volna, de Clint az időhúzásban is férfi: bedob egy tolószékes nénit, megmutatja, hogyan aggódik Sully felesége, aztán a 96. percnél egyszerűen lekeveri a filmet.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.