Film

Bridget Jones babát vár

  • - kg -
  • 2016. október 15.

Film

Helen Fielding egyszer már megölte Mark Darcyt, volt is nagy felzúdulás, hogy miért kellett kinyírni a harmadik Bridget Jones-könyvben ezt az áldott jó embert, Bridget másik felét, a rénszarvasos kötött pulóverek legangolosabb viselőjét, akinek Colin Firth kölcsönözte lakonikus ábrázatát a filmekben. És kölcsönzi most is, mert a harmadik mozifilm nem lehetett meg nélküle, ez gazdaságilag kivitelezhetetlennek bizonyult. Úgyhogy itt van újra Mark, és Bridget is a gyerekvállaláson innen van még, nem úgy a könyvben, ahol ötvenes, kétgyermekes anyaként bridgetkedik. Igen, Darcy él, vagyis mégsem, mert ebben a filmben mindenki úgy közlekedik, mint aki már rég meg lenne halva, a
Bridget Jones babát vár nem más, mint az év legváratlanabb zombifilmje, noha a hivatalos megjelölés továbbra is a romantikus komédia. A legzavarbaejtőbb pillanatok azok, amikor az előző részekből villannak fel kedves epizódok, amikor még Renée Zellweger is élő embert alakított és nem egy robotot. Ilyenkor ahelyett, hogy valami édes nosztalgia áradna szét tagjainkban, a legjobb lenne szemérmesen félrenézni. A sztorit letudják egy ócska kabarészkeccsel, hogy akkor most Darcytól van-e a születendő gyerek vagy egy életvitelszerűen vigyorgó amerikaitól – merthogy a mi kis szeleburdi, semmiből sem tanuló Bridgetünk mindkettőjükkel ágyba bújt, gyors egymásutánban. A gyerekvárósdi egyetlen előnye, hogy Emma Thompson orvosi köpenyben és megnyerő cinizmussal elsüt két poént, és ha Jim Broadbent is feltűnik egy filmben, tulajdonképpen már meg is térült a jegy ára.

A UIP–Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.