Film - Az istókját! - Louis Leterrier: A titánok harca

  • - köves -
  • 2010. április 15.

Film

Sir Liam, most arra kérném, nézzen úgy, mintha maga lenne az istenek királya, jó mérgesen, mint a Michael Collinsban, egyszersmind emelkedetten, mint a Star Warsban, meg némi kétértelműséggel, mint a Batmanben és egy leheletnyi esendőséggel, mint a Schindler listájában! Hogy mondja, rágyújtani? Nem, azt szerepben nem lehet, zavarná a szponzorokat.

Sir Ralph, ön ugye sok testvér között nőtt fel, ha fel tudna idézni olyan családi viszályokat, melyek során tehetetlen dühöt érzett, igen, elfojtott dühöt, minekutána visszavonult saját szobájába és az emberiség kiirtásának látványos módján törte a fejét. Hogy harmonikus volt otthon? Hát, ez nem jó hír, akkor, tudja, mit, ha elhangzik, hogy csapó, legyen szíves olyan voldemortosan áskálódni, és sziszegve szóljon Sir Liamhez.

Alighanem még ennyi sem kellett, hogy a két színészkirály - Neeson és Fiennes - pontosan tudja, mi a bevett olümposzi nézés, meg aztán nyilván elolvasták, mi van a forgatókönyv fedőlapjára írva, s ott nem az istenábrázolás és a Sztanyiszlavszkij-módszer, hanem A titánok harca 3D (ahol nem, ott meg 2D) szerepelt. Kicsit sem lehet beléjük kötni, Zeusz- és Hadész-ábrázolásból hozzák az uniós átlagot, s úgy általában mindenki más is a megfelelő irányba néz, ha jön valamilyen istentől elrugaszkodott, digitális veszedelem, mondjuk néhány óriásskorpió vagy a Kraken, és a kvarcórákat is levetették minden statisztáról, hogy adva legyen a mitológiai korhűségre. Ami viszont nincs a vásznon, nemhogy három D-ben, de egyben sem, az a minden kardozós-skorpiós mozihoz elengedhetetlen hősi virtus, ami nélkül minden bosszúállás, leányszöktetés és istenek elleni vezértevékenység körülbelül egy balesetvédelmi oktatófilm izgalmával vetekszik. Kérjük, figyeljenek, mit kell tenni, ha szárnyas lovon ülve Krakennel találkoznak; először is térjenek ki jobbra, írjanak le egy kisebb kört a levegőben, majd karddal előre vegyék célba a fejrészt, vagy B verzióként használjanak medúzafejet.

Jön a szörny, megölöm - kis szépítéssel így írható körül a főhősként belógatott Perszeusz ars poeticája, ami egy Segal-filmben sok, egy kalandfilmben kevés, de lehet, hogy itt koncepció.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.

Szerbia kontra Szerbia: az ország, amely saját magával vív harcot

  • Végel László
Tavaly november elsején 11 óra 52 perckor leomlott a felújított újvidéki pályaudvar előtetője, 15 ember halálát okozva. Senki nem látta előre, hogy a szerencsétlenség immár közel tíz hónapja tartó zűrzavart és válságot idéz elő. A Vučić-rezsim azonban nem hátrál.