film - Egy nap

  • - kg -
  • 2011. október 27.

Film

Emmát és Dextert, a két friss diplomást a jóisten is egymásnak teremtette - persze ha ez elsõ együttlétükkor már kiderül, aligha arat akkora sikert David Nicholls bestsellere, mely évtizedeken át követi az évente pont egy évet öregedõ fiatalok össze- és szerteágazó életét. Így tesz a filmváltozat is, sõt ennél is tovább húzza, 1988-tól napjainkig fut a két angol szál, minden évben ugyanazon naptári napon - ama bizonyos elsõ éjszaka évfordulóján - tudósítva a szereplõk testi-lelki hogylétérõl. Nem biztos, hogy a rendezõi akarat diktálta így, mindenesetre sajátos, a romantika mûfajától szokatlan sorsok rajzolódnak ki az éves jelentésekbõl. Dexter ellenszenves pályakezdõbõl ellenszenves yuppie-vá, majd ellenszenves apává érik, s Emmán sem fog ki semmi: az õ útjaként a szürke egérkébõl a szürke egérkévé válás van kijelölve. Nagyon is reális fordulatok ezek (például aki seggfej, az is marad), csak egy másik filmben lenne a helyük, nem egy olyanban, mely a Nick Hornby-iskola legjobb tanulója akar lenni. A kívánt feelingnek keresztbe tesz az is, hogy az elsõ és majdhogynem egyetlen poénra (kedves beszólásra) majd húsz évet kell várni, és az is szinte elvész a kényszeredett bájolgásban, melybõl jól nem, de kicsit rosszul is csak Anne Hathawaynek sikerül kijönni. Az epizódok közt jó esetben 363 napnak kéne eltelnie, de élettapasztalatok helyett csupán annyi látszik, hogy a két fõszereplõ ruhát és nézést cserélt. Mástól meg se kottyanna a dolog, de Lone Scherfigtõl (Olasz nyelv kezdõknek) ez azért csalódás.

Forgalmazza a Big Bang Média

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.