Film

Gravitáció

  • - kg -
  • 2013. november 10.

Film

Tök mindegy, hogy Sandra Bullock hihető-e tudós űrhajósnak, és tök mindegy, hogy George Clooney az űrben is olyan menő, hogy szkafanderes fejjel is reklámozhatná a Nespressót.

Tök mindegy, hogy ha a film elején feltűnik a Warner Bros.-logó, az csak bizonyos dolgok (ki halhat meg, s ki nem) betartására kötelezi a filmeseket, és tök mindegy, hogy a népek barátsága az űrben az igazi (az oroszok azért nem jönnek ki olyan jól a dologból). Tök mindegy, hogy a valóságban is úgy esik-e szét egy űrrepülő, mint ahogy az itt mutatva van, és tök mindegy, hogy minden nyomógomb a helyén van-e. Tök mindegy továbbá, hogy szimpla hollywoodi hősködés folyik-e a vásznon, vagy netán adekvát asztronautaviselkedésnek lehetünk tanúi. Azért tök mindegy, mert onnantól, hogy az Explorer nevű űrhajó IMAX 3D-ben beúszik a képbe, és az ember-űr nagyságrendek (1,80 m - végtelen) kirajzolódnak, szóval már itt, a legelején szó bennszakad, hang fennakad, lehellet megszegik, mert a mozi tényállása forog fenn.

Kellő józansággal mondhatjuk azt, hogy a Gravitáció nem más, mint egy médium (IMAX 3D) rendeltetésszerű használata, de egyrészt ki akar ennyire józan lenni, másrészt Alfonso Cuarón személyében végre valaki komolyan vette a rendelkezésére álló eszközöket, s játékba hozta a végteleneket. Igazából nem annyira Clooney és Bullock vannak játékba hozva - a két színész teszi, amit tenniük kell -, hanem ez a világűrnek nevezett apróság, amibe a mexikói rendezőnek sikerült elsőként két kis emberi alakot és egy komplett katasztrófafilmet élethűen beleapplikálnia.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.