Film

Gunman

  • - kg -
  • 2015. május 9.

Film

Sean Penn új hasizmokat vásárolt magának, vagy ezek még a régiek, csak eddig nem volt alkalma mutogatni őket – a rejtély a Muszkli & Müzli oknyomozó új­ság­íróiért kiált, de jöhetnek a Horse & Bull munkatársai is, mert bika is van a filmben. Penn nem a bikát alakítja, hanem egy bérgyilkost, ámbár nem nagy a különbség. Érdekes fordulat ez a színész karrierjében, eddig nem a hasizom felől közelített a karakterek felé, de meglehet, épp a magamutogatás és a megfelelő személyi edzők fájó hiánya okozta e mostani izmozást. Vonakodva bár, de meg kell jegyeznünk, hogy a Gunman rendezője az a francia pali, aki Liam Neesont is kihúzta a választékosan beszélő, de keveset kereső jellemszínészek csávájából. Kerülnénk a heveny takenezést, de a rendező személye és Penn harcias modora ezt elkerülhetetlenné teszi. Két fontos információt találtunk még a stáblistán. Az egyik, hogy a színész maga is részt vett a Kongótól Barcelonáig ívelő történet megszülésében – ismerve jószolgálati múltját, nyilván az afrikai realitásokért tehető felelőssé. A másik, hogy Barcelona bikaviadal-mentes város, szóval, húzzuk az időt, mert olyan nehéz kimondani: Javier Bardem, Idris Elba és Ray Winstone egy olyan filmben látható együtt Penn-nel, mely a nevetségességig komolyan veszi magát: ahelyett, hogy folyvást lőnének, a jeles színészek enigmatikusan néznek a messzeségbe, és még magasabbak is Penn-nél, a fő-fő action herónál! A film egyetlen helyén lévő szereplője egy fehérneműmodellnek is beillő színésznő, aki a nagy nemzetközi konfliktusok közepette is képes bugyira vetkőzni.

A Big Bang Media bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.