Film

Gyakornokok

  • 2013. július 20.

Film

Hogy mi a gugliság? Hát, amikor a szakértelem megkérdőjelezhetetlen, mégis emberközeli; amikor a kreativitás nem korlátozódik a számítógépes eszközhasználatra, ill. -fejlesztésre, de megmutatkozik a csapatépítés, a közösségi egymásra találás terén is; a nagyvonalú gondolat, amely a küzdelmet fel sosem adó kisember színes álmait váltja valóra; a kommunikáció jól bevált régi és csodás lehetőségeket rejtő új módjainak egysége... A film állítása szerint.

Hogy mi a gugliság? Hát, amikor a szekértelem ugyan jelen van, de arcpirító pofátlansággal társul; amikor a kreativitás arra korlátozódik, hogy a gátlástalan önfényezés mellé a küzdelem és kitartás üdvözítő voltáról szóló ezer éve elkoptatott közhelyeket felsorakoztassa; amikor a kommunikáció pimasz módon egyirányú, s a film nézője teljesen hülyének van nézve. A film valóságos tartalma szerint.

A hollywoodi színészkészlet alsó polcainak megbízhatóan jellegtelen kínálatából való bárgyú Vince Vaughn és a kínos Owen Wilson ezúttal két lúzert alakít, akik nem komputerguruk ugyan, ám kiélezett versenyhelyzetben mégis ők tanítják meg a netfüggő fiataloknak, hogyan kell tanfolyamgyőztes csapattá kovácsolódni. Az álláskereső tréningnek álcázott történetre betévedő néző mozitörténeti pillanat tanúja lehet. Egész estés reklámfilm tudomásom szerint még nem készült. A Google most csináltatott egyet magának.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.