Film

Téged akarlak

  • 2013. július 20.

Film

Előbb volt a felsőbb társadalmi osztályból származó, kényes, ám az igaz szerelemért mindenre kész leányzó és a bárdolatlan, ám érző szívű ifjú bandavezér be végül mégsem teljesedő románca.

Most a távolba (London) bujdokolt macsó hazatér, s mivel régi babája helyett egy ruganyos testű, egyszersmind tehetségkutatóba való énekhangú karatéka kerül a képbe, hősünk lelkében még a korábbinál is tajtékzóbb viharok dúlnak. Kinek a szívét hódítsa meg, s kiét törje össze?

A Három méterrel a felhők felett c. opusban megalapozott, majd itt tovább szőtt (a szó jelentéstartalmának degenerálódása következtében "romantikusként" jellemezhető) szcéna tudatosan használja a szappanoperák szélsőséges, mégis egysíkú jellemeit, számtalan banális eseményt gabalyító cselekményvezetését. Így kerüli ki, hogy a film közegét adó valóságra a legcsekélyebb mértékben is reflektáljon: a spanyol ifjúság munkanélküliségtől, jövőtlenségtől, kiábrándultságtól terhelt jelene ugyanis nem pont a különféle szentimentális kavarásokról és az aranyifjak James Dean-filmeket majmoló erőfitogtatásáról szól. Viszont a célközönség sem akar mást, mint saját problémái elől egy érzelmektől túlfűtött álomvilágba menekülni, ahol erősen maszkulin, mégis érzékeny férfiak és szépséges, finom, mégis öntudatos nők szigorúan magánéleti hányattatásai andalítják.

F. G. Molina rendező újítása, hogy mindezt nem tévészériák végeláthatatlan évadaiban meséli el, hanem kétórányi, technikai értelemben filmes igényességgel kivitelezett, esztétikai értelemben magazin-egyszerűségű etapokban.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.