Film

Téged akarlak

  • 2013. július 20.

Film

Előbb volt a felsőbb társadalmi osztályból származó, kényes, ám az igaz szerelemért mindenre kész leányzó és a bárdolatlan, ám érző szívű ifjú bandavezér be végül mégsem teljesedő románca.

Most a távolba (London) bujdokolt macsó hazatér, s mivel régi babája helyett egy ruganyos testű, egyszersmind tehetségkutatóba való énekhangú karatéka kerül a képbe, hősünk lelkében még a korábbinál is tajtékzóbb viharok dúlnak. Kinek a szívét hódítsa meg, s kiét törje össze?

A Három méterrel a felhők felett c. opusban megalapozott, majd itt tovább szőtt (a szó jelentéstartalmának degenerálódása következtében "romantikusként" jellemezhető) szcéna tudatosan használja a szappanoperák szélsőséges, mégis egysíkú jellemeit, számtalan banális eseményt gabalyító cselekményvezetését. Így kerüli ki, hogy a film közegét adó valóságra a legcsekélyebb mértékben is reflektáljon: a spanyol ifjúság munkanélküliségtől, jövőtlenségtől, kiábrándultságtól terhelt jelene ugyanis nem pont a különféle szentimentális kavarásokról és az aranyifjak James Dean-filmeket majmoló erőfitogtatásáról szól. Viszont a célközönség sem akar mást, mint saját problémái elől egy érzelmektől túlfűtött álomvilágba menekülni, ahol erősen maszkulin, mégis érzékeny férfiak és szépséges, finom, mégis öntudatos nők szigorúan magánéleti hányattatásai andalítják.

F. G. Molina rendező újítása, hogy mindezt nem tévészériák végeláthatatlan évadaiban meséli el, hanem kétórányi, technikai értelemben filmes igényességgel kivitelezett, esztétikai értelemben magazin-egyszerűségű etapokban.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”