DVD

Gyilkos iroda

  • Gera Márton
  • 2014. október 18.

Film

Bottal kell keresni a jó thrillert, amelyben ott a lehetőség, hogy hát ennek lehet kellemetlen vége is, és a gyilkosok sem feltétlenül ostobák benne. Lehetett volna ez a film épp ilyen, ha Joe Johnston valóban thrillert rendez, de ahhoz mindenképpen szüksége lett volna egy viszonylag értelmes történetre, amiből kiderül, hogy ki mit akar például. Ilyen most épp nem lévén, a rendező képekben hadarja el az előzményeket: valamilyen nagy ügyre készülnek az ügyvédek, kicsit kusza, kicsit hiányos minden, lehet, maguk se tudják, hogyan is épül majd fel. Ugyanakkor ezt a képekben mesélést is némileg megnehezíti, amikor a szóban forgó irodában hirtelen leoltják a teljes világítást.

A sötétség leple alatt szokás szerint a senkiből lesz a hős, a Tom nevű ügyvédbojtár mindent megold, hiába áll vele szemben egy igazi profi. Közben meg mégis van azért hangulata az egésznek, a kietlen épülettel és a hiábavaló futkározással, ami tényleg hiábavaló, hiszen a gyilkos egyre csak keresi az önjelölt harcost, a harcos meg csak menekül. Ismerősek a helyzetek, például a szintén nem túl elmés Sorsügynökségből, de ahogy gyilkolni, úgy lopni sem sikerült itt rendesen. Jó színészeket biztosan nem: Max Minghella az eminens, néhol renitens fiúcska és a belevaló hős között próbál lavírozni, inkább kevesebb, mint több sikerrel. JJ Feild legnagyobb teljesítménye pedig az, hogy szépen törölgeti az arcát a tükörben.

Ha ez egy sorozat epizódja lenne, lehet, hogy nem szállnánk ki azonnal. De mégiscsak filmnek szánták…

Forgalmazza a Select Video

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.