DVD

Gyilkos iroda

  • Gera Márton
  • 2014. október 18.

Film

Bottal kell keresni a jó thrillert, amelyben ott a lehetőség, hogy hát ennek lehet kellemetlen vége is, és a gyilkosok sem feltétlenül ostobák benne. Lehetett volna ez a film épp ilyen, ha Joe Johnston valóban thrillert rendez, de ahhoz mindenképpen szüksége lett volna egy viszonylag értelmes történetre, amiből kiderül, hogy ki mit akar például. Ilyen most épp nem lévén, a rendező képekben hadarja el az előzményeket: valamilyen nagy ügyre készülnek az ügyvédek, kicsit kusza, kicsit hiányos minden, lehet, maguk se tudják, hogyan is épül majd fel. Ugyanakkor ezt a képekben mesélést is némileg megnehezíti, amikor a szóban forgó irodában hirtelen leoltják a teljes világítást.

A sötétség leple alatt szokás szerint a senkiből lesz a hős, a Tom nevű ügyvédbojtár mindent megold, hiába áll vele szemben egy igazi profi. Közben meg mégis van azért hangulata az egésznek, a kietlen épülettel és a hiábavaló futkározással, ami tényleg hiábavaló, hiszen a gyilkos egyre csak keresi az önjelölt harcost, a harcos meg csak menekül. Ismerősek a helyzetek, például a szintén nem túl elmés Sorsügynökségből, de ahogy gyilkolni, úgy lopni sem sikerült itt rendesen. Jó színészeket biztosan nem: Max Minghella az eminens, néhol renitens fiúcska és a belevaló hős között próbál lavírozni, inkább kevesebb, mint több sikerrel. JJ Feild legnagyobb teljesítménye pedig az, hogy szépen törölgeti az arcát a tükörben.

Ha ez egy sorozat epizódja lenne, lehet, hogy nem szállnánk ki azonnal. De mégiscsak filmnek szánták…

Forgalmazza a Select Video

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”