Egy nap három markos legény – egy MMA-harcos, egy bodybuilder és egy dagadt közelharcszakértő – keresi fel a világhírű internetes mémet és írófejedelmet. Ládába csomagolják, és meg sem állnak vele városszéli otthonukig – A térkép és a táj, az Elemi részecskék szerzője hamarosan megbilincselve, de alapvetően kedves, vendégszerető kispolgárok közt találja magát. „Meghaltam, és vidéken vagyok eltemetve” – pont így telik Houellebecq néhány napja: vidéken, eltemetve, kisebb zsörtölődésekkel, de kedélyesen. Michel Houellebecq tavaly nálunk is járt, és a látogatása során nyújtott houellebecq-es performansza – felejthetetlen flegmaság, a világon egyedülálló cigarettázó kéztartás, kiábrándult értelmiségi tekintet – nem sokban tért el a filmben látottaktól. Vagy már akkor is elrablás alatt állt, vagy filmen és könyvfesztiválon is ezt a pózt alkalmazza, vagy ő már csak ilyen: olyan houellebecq-es. Bármi is a megoldás, ez az áldokumentarista komédia nem segít az eligazodásban, viszont számos derűs szituációba helyezi a Houellebecq által alakított Houellebecq-et. A szövegkörnyezetéből kiragadott íróra folyamatosan rájárnak derék fogvatartói – megismertetik a bodybuilding és a mixed martial arts fogásaival, odaültetik az asztalukhoz, s a jó sült csirke és borocska mellett Auschwitzról társalognak, ha pedig a helyzet és Houellebecq úgy kívánja, nőt is rendelnek neki.
Mindez oly bizarr és természetes, mint egy csirkevacsora utáni álom: meta, meta, nagyon meta és meglepően szórakoztató.
A Cirko Film – Másképp Alapítvány filmje