Film

Halál a rákra!

A mestergyilkos – Feltámadás

  • - kg -
  • 2016. október 8.

Film

Sok mindent felhozhatunk e kiművelt körökben magasról lenézett Jason Statham-film védelmében, már maga a cím is egy megejtő önvallomás, nem kell ide Biblia, hogy helyesen értelmezzük a stathami értelemben vett feltámadást. Feltámadásra vársz egy

Jason Statham-filmtől? Akkor azt is fogod kapni. Egyenes beszéd ez, nem holmi zavaros, lila művészkedés, és ez áll a továbbiakra is. Régi cimboránk, a bronsoni eredetű mestergyilkos merő önvédelemből és talán a svédasztalok iránti ellenszenvétől is indíttatva, gyorsan lerombol egy drága tenger gyümölcsei pultot, és hasonlóképpen jár el a barbecue-grillel is. A látszat ellenére feltámasztott hősünk nem hataloméhes gasztrofasisztákkal veszi fel a harcot Rió éttermeiben, még csak nem is a Cukorsüveg-hegyet akarja féltékenységből lefejelni (azonos fejformájú képződmények közt gyakran megesik az ilyesmi), hanem Jessica Alba biztonságát igyekszik szavatolni. Ki ne tenné meg a helyében: Thaiföld tengerparti homokjában Jessica bikiniben vallja meg Jasonnek, hogy valójában nem szupermodell, hanem gyermekeket ment Kambodzsában – a két kidolgozott felsőtest hamarosan forró ölelésben egyesül Michelle Yeoh jóváhagyó tekintetétől kísérve. A parton eközben már gyűlik az ellen, nem tisztelik ezek a tiszta érzéseket. Jason elfedi

hasizmait és indul, hogy megöljön egy afrikai hadurat és megrepesszen egy ausztrál tetőmedencét. De a végére maradt a legjobb: Tommy Lee Jones gonoszkodó bulgáriai antréja selyempizsamában és piros papucsban. Akinek van szíve, annak egy rossz szava sem lehet a látottakhoz.

Freeman Film filmje

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.