dvd

A turné vége

  • - kg -
  • 2016. október 8.

Film

Két amerikai fickó dumál közel két órán át – szellemesen, szépen, sőt, olykor akár megrendítően is, pont úgy, ahogy azokban a szépre fényképezett, New York-szagú, független filmekben szokás, amikben okos amerikai fickók osztják az észt életről és halálról, a Die Hardról és Alanis Morissette-ről, a magas irodalom és a junk food veszélyeiről, szóval, csupa cool dologról. Ezt a két fickót az emeli a többi jófej fölé, hogy egyikük a nagy amerikai író, David Foster Wallace, a másik pedig a Rolling Stone kiküldött munkatársa, aki cikkírás céljából szegődik az író árnyékául könyvturnéja utolsó napjaiban. Álominterjú-helyzet ez: 1996-ban járunk, épp megjelent Wallace fő műve, az Infinite Jest, már dagad az irodalmi legenda, de még el lehet csípni félig-meddig magánemberként a szerzőt, meg lehet örökíteni természetes közegében; a kisboltban, a munkahelyén, a kutyái körében, a közönségtalálkozón. Ez minimum egy cikk, maximum egy portréfilm anyaga, ám ez itt egy játékfilm: az interjúalanyt és kérdezőjét neves színészek alakítják, és nagyon jól csinálják. Bret Easton Ellis jegyezte meg megszokott, csípős módján, hogy ha Wal­lace életben marad (a depressziós író 2008-ban öngyilkos lett), most nincs film, a halott író legendájára viszont van közönségigény. Mármint Amerikában, mert nálunk a legenda aligha legenda, hogy is lehetne az, amikor az Infinite Jest épp 20 év késésben van, meg sem jelent még magyarul. Nálunk a film nem szól másról, mint két okos-érzékeny fickóról, két jelentős egóról, akik élvezetesen kerülgetik egymást. És lehet, hogy jobb ez így.

Forgalmazza a Select Video

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”