Film

Három hegycsúcs

  • 2018. június 10.

Film

Tekintsünk el attól, hogy a film kiinduló helyzete abból az elterjedt nevelési attitűdből ered, amelynek alapvetése, hogy a gyerek voltaképpen kis felnőtt, akit minden tekintetben egyenértékűnek kell tekinteni a valódi felnőttel, sőt véleményei, szokásai, igényei elsőbbséget is élveznek nevelőinek igényeivel szemben (egyedül felelősségvállalásra nem kell rászoktatni). Ebben az esetben nem pedagógiai problémaként látjuk a voltaképpeni konfliktust, azt, hogy a nevelőapa és a nevelt fiú vérre menő vetélkedést folytat az anya/asszony kegyeiért. Ám nem is drámaként, mert a konfliktust nem a helyzetből eredő, esetleg mérgező családi dinamika generálja (itt mindenki megegyezésre és együttműködésre törekszik), hanem egy irracionális elem, a fiúnak a valódi apa hiányával (főleg kétévnyi távollét után) már nem magyarázható, kegyetlen elszántsága, hogy a vetélytársként érzékelt férfit félreállítsa. Így, 6-7 évesen.

A háromtagú család kegyetlen játszmává fajuló kempingezése – amelyben az elszánt kiskorú előbb tudattalanul és manipulatív módon, később már szándékosan és tettleg is a hozzá amúgy kifejezetten szeretettel közeledő, sőt az éle­tét konkrétan megmentő felnőtt életére tör – sajnos nélkülözi az elvárható pszichológiai magyarázatot, s dramaturgiailag is kontraproduktív: egy thriller keretei közé zárja az ígéretesen induló és fontos kérdéseket felvető drámai szituációt. Thrillernek viszont fegyelmezetlen. Abban az arányok (félórás suspense, egyórás kibontakozás) ki vannak próbálva, s fordított felállásban egyszerűen nem működnek.

A Vertigo Média bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.