Film

A kutyák szigete

  • - kg -
  • 2018. június 10.

Film

Öten ültek egy retrofuturisztikus sushiétteremben: egy szemétdombra kihajított eb, egy szemét japán politikus, egy kutyabarát kisfiú, egy szeplős amerikai cserediáklány és Kuroszava Akira. Groucho Marxra vártak, aki kisvártatva belovagolt Rejtő Jenő nevű lován: „A kutyán kívül a könyv az ember legjobb barátja, a kutyán belül viszont túl sötét van az olvasáshoz” – sütötte el sokadjára Grou­cho, de mire a végére ért, Wes Anderson felriadt álmából.

Lehet, hogy A kutyák szigete nem pont így született, de az biztos, hogy Anderson bábfilmjében majd mindenki szerepel, Akira és Jenő persze csak lélekben. Wes nem először kezd stop-trükkös kutyákkal, fülébe juthatott, hogy a beagle-gazdák jóvátételt követelnek, amiért A fantasztikus Róka úrban viccet csinált a fajtából. A kutyák szigete után legfeljebb a macskások és a néphülyítő propagandát nyomó, aljas politikusok fognak reklamálni: a macsekosok azért, mert ez egy erősen kutyapárti film, a politikusok azért, mert Anderson mögött a „tudjuk ki” áll, listára vele! Úgy tűnik, Wes nem szíveli az uszítást, talán ezért lett nála egy kutyák ellen uszító politikus a főgonosz, de nagyon is csípi Kuroszavát – a bábkutyák túlélési harca Báb-Japánban játszódik. East találkozik Wesszel – ez maga egy külön műfaj. A rutinszerűen beálló csoda, az andersonos képi bigyók, a mindent eluraló szép mütyürök, vagyis a védjegyszerűen túltolt, bájos és fárasztó lakberendezési attak a japán kultúrkincsből merít. Pincér, egy fellinis bábfilm római macskákkal rendel!

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.