Film

Holtodiglan

  • 2014. november 3.

Film

Vidéki házából eltűnik az ötödik házassági évfordulójára készülő gazdag, sikeres, híres celebnő. Lassan a távolról sem szentéletű férjre terelődik a gyanú, hogy megölhette az őt amúgy anyagi függésben tartó nejét, akivel a külvilág felé mutatott nyájas boldogság leple alatt már régen megromlott a kapcsolata. A továbbiakban a szenzációra vadászó média egyre nyomasztóbb jelenléte befolyásolja a történéseket: sem az érintettek, sem a rendőrök nem vonhatják ki magukat a hatása alól. Bár a férfi előtt lassan kirajzolódik az elképesztő terv, amelynek áldozatául kiszemelték, verzióját, ügyvédje tanácsára, a rendőrségnek már el sem mondja, annyira képtelen az egész.

A bestseller moziváltozata három műfajt próbál egységes filmmé szerkeszteni – meglehetősen erőtlenül, mivel mindegyik zsánerfoszlány komoly hiányosságokkal küzd. A thrillerszekvencia a kicsit is tapasztalt fogyasztó számára átlátható, sokszor – s a mostaninál jobb hatásfokkal – használt elemekre épül. Húsz perc múltán a nézőtéren már mindenki tudhatja azt, amit a filmvásznon még senki. Az ebből kerekedő, s ezzel párhuzamosan futó párkapcsolati dráma felszínes és unalmas pszichologizálás, az együttélés valóban létező kulcskérdéseinek közhelyes megközelítése. Leg­inkább médiakritikaként működhetne a produktum a gátlástalan szenzációhajhászás közhangulat-, sőt értékrendformáló agresszivitásának bemutatásával, de ez a rész a legkevésbé kidolgozott. Mind­ehhez indokolatlanul hosszú játékidő, nem a feszültség fokozása miatt lassú tempó – és affektáló magyar szinkron járul.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk