Film

Holtodiglan

  • 2014. november 3.

Film

Vidéki házából eltűnik az ötödik házassági évfordulójára készülő gazdag, sikeres, híres celebnő. Lassan a távolról sem szentéletű férjre terelődik a gyanú, hogy megölhette az őt amúgy anyagi függésben tartó nejét, akivel a külvilág felé mutatott nyájas boldogság leple alatt már régen megromlott a kapcsolata. A továbbiakban a szenzációra vadászó média egyre nyomasztóbb jelenléte befolyásolja a történéseket: sem az érintettek, sem a rendőrök nem vonhatják ki magukat a hatása alól. Bár a férfi előtt lassan kirajzolódik az elképesztő terv, amelynek áldozatául kiszemelték, verzióját, ügyvédje tanácsára, a rendőrségnek már el sem mondja, annyira képtelen az egész.

A bestseller moziváltozata három műfajt próbál egységes filmmé szerkeszteni – meglehetősen erőtlenül, mivel mindegyik zsánerfoszlány komoly hiányosságokkal küzd. A thrillerszekvencia a kicsit is tapasztalt fogyasztó számára átlátható, sokszor – s a mostaninál jobb hatásfokkal – használt elemekre épül. Húsz perc múltán a nézőtéren már mindenki tudhatja azt, amit a filmvásznon még senki. Az ebből kerekedő, s ezzel párhuzamosan futó párkapcsolati dráma felszínes és unalmas pszichologizálás, az együttélés valóban létező kulcskérdéseinek közhelyes megközelítése. Leg­inkább médiakritikaként működhetne a produktum a gátlástalan szenzációhajhászás közhangulat-, sőt értékrendformáló agresszivitásának bemutatásával, de ez a rész a legkevésbé kidolgozott. Mind­ehhez indokolatlanul hosszú játékidő, nem a feszültség fokozása miatt lassú tempó – és affektáló magyar szinkron járul.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.