Film

Holtodiglan

  • 2014. november 3.

Film

Vidéki házából eltűnik az ötödik házassági évfordulójára készülő gazdag, sikeres, híres celebnő. Lassan a távolról sem szentéletű férjre terelődik a gyanú, hogy megölhette az őt amúgy anyagi függésben tartó nejét, akivel a külvilág felé mutatott nyájas boldogság leple alatt már régen megromlott a kapcsolata. A továbbiakban a szenzációra vadászó média egyre nyomasztóbb jelenléte befolyásolja a történéseket: sem az érintettek, sem a rendőrök nem vonhatják ki magukat a hatása alól. Bár a férfi előtt lassan kirajzolódik az elképesztő terv, amelynek áldozatául kiszemelték, verzióját, ügyvédje tanácsára, a rendőrségnek már el sem mondja, annyira képtelen az egész.

A bestseller moziváltozata három műfajt próbál egységes filmmé szerkeszteni – meglehetősen erőtlenül, mivel mindegyik zsánerfoszlány komoly hiányosságokkal küzd. A thrillerszekvencia a kicsit is tapasztalt fogyasztó számára átlátható, sokszor – s a mostaninál jobb hatásfokkal – használt elemekre épül. Húsz perc múltán a nézőtéren már mindenki tudhatja azt, amit a filmvásznon még senki. Az ebből kerekedő, s ezzel párhuzamosan futó párkapcsolati dráma felszínes és unalmas pszichologizálás, az együttélés valóban létező kulcskérdéseinek közhelyes megközelítése. Leg­inkább médiakritikaként működhetne a produktum a gátlástalan szenzációhajhászás közhangulat-, sőt értékrendformáló agresszivitásának bemutatásával, de ez a rész a legkevésbé kidolgozott. Mind­ehhez indokolatlanul hosszú játékidő, nem a feszültség fokozása miatt lassú tempó – és affektáló magyar szinkron járul.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.