Film

Machete gyilkol

Film

Már az előző mű is valamiféle alig kibogozható gubanc volt: pastiche, paródia és intertextek keresztbe-kasul, miközben Rodriguez felidézi, szétszedi és persze újrakonstruálja a nőkkel és a mexikóiakkal kapcsolatos B filmes sztereotípiákat.

A Machete olyan, mint egy laborban kitenyésztett mamut, mindenki örömét leli benne (még az is, aki nem egészen érti), ráadásul a mindenhonnan kibúvó, nehezen megfogható "posztmodern" grabancát is megragadhatni véljük benne.

A "folytatás", a Machete gyilkol szövetébe is befércelődnek a szándékoltan béna álelőzetesek, csinált filmszakadások, retró hatású megoldások, melyek már az előző részt is olyan élvezetessé tették. Ám mindez másodszor, változatlan formában már nem üt akkorát, marad a nosztalgia, amit az ismerős figura viszontlátása ébreszt. Ráadásul Rodriguez sokadszor is elfeledkezik a maga alkotta pastiche-szabályokról, s a legkevésbé sem következetes a B filmes megoldásokkal sem. Sok a tiszta, szabályos filmes húzás, amiről idegen anyagként válnak le az olcsó, parodisztikus elemek.

Viszont kétségtelen előnye ennek a résznek, hogy a neves színészek hada még igyekvőbben teszi nevetségessé saját imázsát, mint korábban - különöst élen jár ebben Carlos Estevez, alias Charlie Sheen és Lady Gaga. S akkor van nekünk még egy váratlannak aligha mondható sci-fi szálunk is, ami persze egy sor pluszpoénra ad lehetőséget (pl. szcientológiakritika), de ezzel együtt sem hinném, hogy szükségünk lenne egy harmadik menetre. Bár a nyitva hagyott befejezés eléggé rám ijesztett e vonatkozásban.

Forgalmazza az A Company Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.