Film

Mamma Mia! Sose hagyjuk abba

  • 2018. augusztus 26.

Film

Üzletről van szó: kifacsarni még egy kis aprót az egykor világsikerű popzenekar slágerlistás dalaiból írt, nem kevésbé világsikerű vállalkozás részleges megismétlésével. A feladat nem volna bonyolult, ha lenne másik húsz ütős ABBA-nóta – de nincs, ürül a spájz, harmadik részre már nem volna egy közepes melódia sem. Ha a rendezés a táncikálás látványossá szervezésén túl figyelne arra is, ami az első részt kiemelte a szokványos musicalek közül: az emberi viszonylatok, motivációk, érzelmek humorral átszőtt, hiteles megjelenítésére. Ha akadna a szkriptben egyetlen eredetinek látszó jelenet, figura, poén. Ám jellegtelen, közhelyes feldolgozásban újracsócsálni Donna Sheridan első részben már kitárgyalt, terhességbe torkolló ifjúkori csapongásait álmai szigetén akkor is hervasztó ötlet volna, ha tehetséges fiatal színészek vezetnék elő, nem pedig azok a minimális kisugárzással sem rendelkező, a Brosnan–Firth–Skarsgård trió önironikus modorosságait reflexió nélkül utánozni próbáló szépfiúk, akikre rábízták. Náluk is kínosabb az ifjú Donnát műkedvelő színvonalon túljátszó címlaplány, aki nem csak azért nem tudja megidézni Meryl Streepet, mert nem hasonlít rá.

Másfelől mégis eldöcög valahogy a teljesen kiszámítható történetecske, és még mindig ott van az a pár idősebb színész, aki miatt megéri félretenni a bosszankodást, ha palira lettünk is véve. A végére pedig nem csak Meryl Streep jelenik meg, a sztori szerint amúgy már elhunyt Donnaként, de (egy értelmezhetetlen szerepben) Cher is, hogy kieressze még mindig fantasztikus hangját.

Forgalmazza a UIP–Duna Film


Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.