Tévétorrent

The Level

Film

Ahogy a hardboiled detektívregény, a roman noir és az ezek nyomdokain haladó skandináv noir (regények és sorozatok egyaránt), úgy a brit detektívsorozatok is a hely bűvöletében élnek. Az embernek az az érzése támadhat, hogy Nagy-Britannia minden barátságos kis szegletében bűn honol Manchester tetszetős vörös téglás házaitól kezdve (Life on Mars) Dorset fehér sziklapartján át (Broadchurch) Halifax zöld lankáiig (Happy Valley). A hatás része az idilli helyszín és a sokkoló bűnesetek közötti ellentét. A The Level is erősen támaszkodik erre az anti-országimázs-építésre (most Brighton tűnik fel fakó és nyomasztó színekben), de sajnos más tekintetben nem ér fel a fent sorolt elődökhöz.

Nancy Devlin visszatér gyerekkori otthonába, hogy egy korrupt üzletember halála ügyében nyomozzon, akihez titokzatos szálak fűzik. Aki meggyilkolta a férfit, őrá is vadászik, és sejt is valamit kapcsolatukról, ezért Devlinnek a kollégái elől is titkolnia kell, hogy ismerte az áldozatot. Nem sokat bíbelődünk a szokásos lélektani árnyalatokkal, a sorozat inkább hosszában, mint széltében építkezik. Egymást érik a tengerparti autósüldözések, a vérbe fagyott tetemek és a titkos viszonyok/eltitkolt gyermekek, csak éppen a cselekmény kidolgozása marad el. Devlin titkolózása valóban tud pillanatnyi feszültséget teremteni, de a szappanoperai fordulatok és a figurákhoz csapott nehezen hihető motiváció gyorsan röhejessé teszik a komolykodó atmoszférát.

Csak ront a helyzeten, hogy a színészek meglepően gyengék.

Magyar felirat: anneshirley83–Rifi71

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.