Film

Mélytengeri pokol

  • Szabó Ádám
  • 2016. november 6.

Film

Minden idők egyik legsúlyosabb olajkatasztrófájának kitörésekor a Deepwater Horizon olajfúró komplexumon épp a rekordot döntő, hétéves balesetmentes évet ünnepelték – a Kurt Russell alakította biztonsági főnök egy szép díjat is átvesz ezért.

A Mélytengeri pokol mégis kerüli a hasonlóan színpadias jeleneteket. Egy óra, tehát több mint a film fele telik el, mire a pokol felsejlik, először csövekből kiszüremkedő sár és iszap formájában. Ez idő alatt megismerhetünk másfél-két embernyi, tipikus, tisztességes és dolgos olajmunkást; arcot csak az ismertebb színészek figurái kapnak, jellemet ők is alig. Ez részben a mértéktartó rendezés eredménye, Peter Berg a kötelező körökön kívül igyekszik elkerülni a héroszteremtést – nagy igyekezetében viszont hitelesnek szánt, ám igazából elég unalmas tiszteletköröket kell néznünk: hogyan haverkodnak és civakodnak a fúrótorony dolgozói, hogyan épül fel a hierarchia, miért spórolták meg az egyik legfontosabb biztonsági intézkedést a fejesek.

Mikor aztán beüt a krach, a szó szoros értelmében bekövetkezik az apokalipszis. Ilyen mértékű katasztrofális pusztítást legutóbb talán valamelyik szuperhősös film közhelyes városromboló jelenetében láthattunk. Azt ugyanúgy zöld háttér előtt, stúdióban rögzítették, mint ezt, de míg az Acélember tombolása unalmas és olcsó, a Deepwater Horizon tragédiája nem csak valós események alapján készült, de a vásznon is hatásos. A film második fele instant akcióthriller állandó tűzzel és robbanásokkal, olyan fojtogató légkörrel, hogy a néző is füstmérgezést kap.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.