Hát nem unalmas? De az, leszámítva azt az esetet, amikor Matthew McConaughey adja az AIDS-es kisembert, akinél Rock Hudson halála után nem sokkal, tehát az AIDS-szel való ismerkedés korai szakaszában diagnosztizálják a gyilkos kórt. Matthew egy délvidéki taplót, egy piás-drogos-szexista-rasszista-rodeóista-mindenista rednecket játszik, s mint tudjuk, ez a szerepkör mostanában nagyon jól áll neki. Nem mi leszünk az elsők, akik a sztárnál az elszínésziesedés jeleit diagnosztizálják (épp a minap kapott egy Oscart). Ezt a szinte papírforma drámát is ő viszi el, s nem az, hogy a sztori színigaz, az AIDS meg egy szörnyű kór, melynek kezelésében az üzleti szempontok olykor előbbre vannak a gyógyításiaknál. A most épp csontkollekcióként festő, de másban (például A törvény nevében) is nagyokat kunsztozó színész szinte sportfilmet csinál az AIDS-drámából - alig várjuk, hogy megvívja a "rendszer kontra kisember" drámák szokásos csörtéit, s lássuk, ahogy haldokolva átbunkóskodja és bunkóskodva áthaldokolja magát a filmen ez a figura, aki a végére az orvosban a gonoszt, a buziban pedig az embert is képes meglátni.
A Pro Video filmje